![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Här kan ni posta sådant som rör arbetet med att uppdatera äldre material till TS2010.
(Se downloads för exempel GSJ Lok 1&2)
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Som många säkert redan har läst, så håller Lennart och jag på att uppdat. lite äldre STW-material till TS2010-std (givetvis med tillstånd från STW, via Janne
![]() Tänkte visa vad som är på G, t.ex Fredriks org. T43-lok, som bl.a har försetts med "riktigt" hel- och halvljus, fungerande slutljus, STL-koppel, texturegrupp, "nya" boggier, mm. M.a.o får man med ett gäng ommålade lok till orginalet, istället för att behöva ha flera olika inst. Jag har haft, och har just nu, lite knackigt med tid, men tanken är att det ska komma fler lok, och även vagnar, allt eftersom att dom blir klara. Har ni något/någon favorit-(STW)lok/vagn som ni gärna vill ha uppdaterad, så går det bra att komma med ett önskemål här, MEN, det kan dröja ett tag innan dom blir klar, och det kan finnas vissa undantag, som kanske inte går att förse med text.grupper, etc. etc.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag skulle jättegärna vilja se timmervagnarna Lnps. Mycket bra initiativ föresten.
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag är kategoriskt urkass på att hitta orginalen så om ni bara postar en länk i denna tråd så vet jag var jag skall börja. (håller just på med LokKalles Yo6/7 och Ubo6/7 serie, så Lnps kanske dröjer men ge mig bara en länk så lägger jag den i "Att-göra-listan").
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vad gäller Lnps vagnarna så verkar de finnas på svenska tåg 2005 skivan.
Jättekul att ni tar er an rälsbussarna och släpen, de är också något som kommer att bli jätteanvändbart.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle gärna se en uppdatering av DM3:an. Den förtjänar mer än så!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Jag skulle väl vilja de en liten uppdatering på Hg- och Du(2004)-loken. För ekan, du gav ju UTC-verisionen updateringar, varför inte 2004-verisionen?
![]()
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
andreas92 & X2an:
Dom loken ni nämner är i princip redan klar, återstår lite finlir bara. Sen kommer även ett Dm (2-del), både i SJ-utförande (brunt), och som norska NSB's malmbanelok EL12 (grönt) ![]() "kaaje": Det är inte så dummt att vara norrman ändå ![]() ![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-12-10 klockan 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
skivan har jag, men Lnps ligger utanför min "händelsehorisont" (som slutar tidigt 70-tal) så min fråga blir: Vilka slutsignaler passar bäst på Lnps? (Kolla Korvtigers STL-koppelguide!) Även till Lnps gör vi ju en "texturegroup" så att olika varianter blir möjliga.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Låter bra... ska installera Trainz 2010 framåt... den ligger o väntar.. det får bli en julklapp till mig... från mig själv...!
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
vi kör på det om ingen opponerar sig!?
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Skickat Lnps till dig och Ekan för kontroll. Laddar med några bilder på chaksOrs gamla STW Lnps uppdaterad med STL koppel och slutsignaler resp. slutljus. Om nån vet nåt mer om slutsignalplacering så låt oss veta det här!!! Ekan kommer säkert att fixa till texturerna och göra varianter när han har tid och lust!? Just nu är vagnen i nått slags nyskick utan tillstymmelse till varken smuts, kåda eller barkrester men ett rasande fint bygge är det av chaksOr!!! Vi jobbar dock oförtrutet vidare för att förbättra det som STW startade.
STLEB-teamet gm:
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Vi har ett mycket givande samarbete, Ekan, Bear och jag just nu. Vi har kommit på lite olika sätt att rätta till oegentligheter i gammalt material och arbetet fortsätter just nu med att fixa till koppelavstånd så gott det går. En hypotes är att vid koppling skall buffertarna beröra varandra liksom vid skjutsning för att sedan i dragläge dras isär max ca. 5 cm. Vi får se vad vi lyckas med framöver och om STL-koppel kan fås att se hyfsat ut med detta.
Ville bara hålla er underrättade om att vi jobbar på.
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej!
Jag får rött utropstecken på T43 STW-STL anpassad <kuid:30387:5> "Could not read file scripts stlmotorvehicle.gs." enligt Content Manager. Vad är felet? //Anders |
![]() |
![]() |