![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Det är himla roligt att se alla som bygger och släpper modeller här. Nu har jag börjat hitta inspiration och tid att sitta lite mera med trainz. Jag tycker det är himla härligt att vi tillsamans lyckas skapa så mycket och tillsammans utvecklas i ett positivt klimat.
Jag har plockat fram min gammla Z43 och gjort om UV mappningen på mera traditionellt maner och det känns som om det är en bättre ide, framförallt går mera av texturytan att använda till de viktigare delarna av modellen. Ni som håller på mycket med UV mappning och texturer får gärna kommentera upplägget, jag bifogar en bild av mappningen och loket med den foto textur som lite sakta är på gång. Bilden som texturen till stora delar baseras på är tagen av Peter Norberg.
![]() |