![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 88
|
![]()
Hej,
tankade hem Dalabanan, TACK för en kanon-rutt !!!!! Testade att köra med AI-förare. Föraren fick rött i block och interlock-signaler i närheten av ett antal vägskydd. När jag kollar orsaken till den röda signalen så är den: "next block is in use by another train". (Detta är omöjligt eftersom jag bara har ett tåg på rutten). Jag antar att det som händer är att signalblocket delas av vägkorsningssignalen (v-sig) som visar kör åt båda hållen samtidigt, något som även beskrivs i den utmärkta manualen för vägskydd. Då ställer sig block/interlock-signalen i rött. Min teori bekräftas av att om jag klickar på min röda signal, så visar spelet v ägkorsningssignalen (den i motsatt riktning mot den röda block/interlocksignalen) i vägskyddet som orsak till stoppet. Det jag funderar på är: Hur kan passagen av V-signalen fungera överhuvudtaget ? Känner inte de signalerna av varandra, de visar ju faktiskt grönt i två riktningar samtidigt ? Interlock/Block-signalerna verkar ju känna av en grön signal i motsatt riktning. Går det komma runt detta på nå´t sätt ? Well, lite undringar så här mitt i natten.... Med vänliga hälsningar, Stefan (AI-freak och tidtabells-fanatiker ![]() |
![]() |
![]() |