|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2009-08-13, 23:35 | #1 | 
| Medlem |  Vinterbana= Ingared 

Nu bygger jag bana igen, lite vinterbana tycker det är roligast, den kommer bli klar i vinter ungefär, banan e till för persontrafik, gods via flygplatsen och Och pappersbruket. Vill ha flygplatsen med på  banan med persontrafiken och gods,  Skulle vara till stor hjälp med namn på städerna, ni får gärna kommentera och tycka som ni vill, Då lär jag mig bara...   Bilder!!! Bilderna e från Ingared stationen ska jag bygga lite innan   
				__________________ Simon | 
|   |   | 
|  2009-08-13, 23:56 | #2 | 
| Medlem Reg.datum: Oct 2006 Ort: Halmstad 
				 |  Hjälp! 

Ser lovande ut......alltid trevligt med en vinter bana! Skulle du behöva hjälp med vad för olika typer av gods som används på ett pappersbruk så ställer jag gärna upp med info. Har jobbat på ett av sveriges största pappersbruk i många år så jag borde sitta inne med en del information..... Mvh 
				__________________ Tobias "Hovve" Hofvander | 
|   |   | 
|  2009-08-14, 00:18 | #3 | |
| Medlem |   Citat: 

__________________ Simon | |
|   |   | 
|  2009-08-14, 00:45 | #4 | 
| Medlem |   

VARNING FÖR HALKA hör man på radion!, ja det kan man säga    
|   |   | 
|  2009-08-14, 10:20 | #5 | 
| Tidigare Ruben Reg.datum: Oct 2008 Ort: Stockholm 
				 |   

Ser bra ut! Fortsätt så, dock har jag än fråga: Kommer man att köra eldrivna tåg  eller ska det bli diseldrivna/ång-tåg på banan?   | 
|   |   | 
|  2009-08-14, 12:27 | #6 | 
| Medlem |   

el drivet det är bara att jag inte har lagt ut stolparna.  disel och ånglok kommer kanske en enstaka gång ! 
|   |   | 
|  2009-08-19, 14:34 | #7 | |
| Veteran Reg.datum: Jun 2008 Ort: Sundsvall 
				 |   Citat: 
 Det är väl inte bara timmerstockar som kommer in? Det används väl även en del kemikalier, typ blekningsmedel och liknande? Och det är väl även en del blandat som lämmnar pappersbruket också? 
				__________________ Ekan | |
|   |   | 
|  2009-08-19, 18:42 | #8 | 
				 |   

Kan försöka göra en liten genomgång här under kvällen för alla intresserade. Mvh 
|   |   | 
|  2009-08-19, 21:21 | #9 | 
| Medlem |   

Ja, jag är intressaerad, bilder kommer imorgon

|   |   | 
|  2009-08-19, 21:34 | #10 | 
				 |  Endast till dig 

En special designad bild serie kommer till dig för vidare byggen på din vinter bana. Ska försöka göra klart den idag och sedan skickar jag den via pm Mvh 
|   |   | 
|  2011-03-05, 14:20 | #11 | 
| Medlem Reg.datum: Oct 2010 Ort: Alingsås 
				 |   

vad är det för rc lok du har
		 | 
|   |   |