![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag är i ganska akut behov av en tunnel till min rutt. Den måste kopplas ihop direkt med en station, och därför duger det inte med vanliga tunnlar. Den måste vara hög nog för att rymma ett vanligt tåg, och helts ha en kontakledning. Det ska alltså vara enkelspår. Väldigt tacksam för hjälp, jag har letat på Download Station och ett flertal olika sidor. Sen behöver jag också en underjordisk station som rymmer ett riktigt tåg, men det har jag redan en som går att använda. Var dock lite kort, men kan väl sätta två. Otrolig tacksam för hjälp!
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]() Citat:
En tunnel som heter "HP tunnel wire 1t" är enkel spårig och har en kontaktledning. Men att få den direkt anslutas till Stationen går inte, ev. att man ta en färdig räls bit "FT Straight" Du kan nog sätta dit två stationer och lämpligt vis döper den ena till XnamnX A/B |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Jo, jag har redan riktigt fina vanliga tunnlar som för det mesta funkar utmärkt. Men nu MÅSTE jag kunna koppla dem till stationen. Är ganska irriterad, för min rutt är nästan klar förutom det.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tror att det var pussgurkan här på forumet som gjorde ett par tunnlar 1 resp. 2 spår med eller utan kontaktledning och med svenska öppningar. Sök här i forumet!
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Jo, dem har jag, men de går inte att koppla till stationen.
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det enda, jag kommer på för stunden.
Är andi06:s tunnelpaket. Sök på andi06 eller AJS tunnel eller något liknande.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Bengans förslag: http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs/
Dessa tunnlar är splines istället för den andra typen som alla andra tunnlar är i. Detta gör dessa tunnlar lite flexiblare.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Ahh, tackar!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()