![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hade en halvtimme över igår kväll och testade för en gångs skulle hur det är att jobba med jätte-tajt poly-budget (och kan inte säja att jag tyckte om det direkt
![]() Här är resultatet som snart finns i en simulator nära dig.
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Snyggt! jo kanske en till Low-poly stopp bock?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
En halvtimme över, jaha. Du får det att låta så j*vla enkelt
![]() Tänk om man besatt dom kunskaperna du har då hade man nog inte gjort annat än byggt objekt. Du är förj*vlig ![]() Törs inte ens börja på en önskelista, den skulle bara bli flera meter lång utan tar tacksamt emot det du producerar och lägger upp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Snyggt!
Jag håller helt med dig. Det är inte så roligt att bygga när man hela tiden måste tänka på att hålla nere polygonerna. Tack och lov för snabba datorer och nya simulatorer. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Efter lite betänketid kom iden om något slags banverketskrudat fordon, typ Transit eller mindre lastbil, ev. gammla SJ-oranga som komplement till Bengans Mercor. Saknar sådana att ställa upp vid lokstallar och liknande. MVH. Ekan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Väldigt fin 745!
![]() ![]() Ett litet inlägg vad gäller poly-snåla objekt... Bilar är ett lysande exempel på sånt som man gärna gör snålt och även om dom i grunden är snåla, så är det gott att se till att dom får nån LOD-nivå oxå... Anledningen är ju att fordon finns ofta i stora mängder i en scen och datorn kan då få jobba med flera hundra bilar om man inte ser upp. Ett lokstall däremot, det hör ju lite till kategorierna "smycket" i programmet tillsammans med lok, stationshus, speciella byggnader mm och finns oftast bara i ental i en scen... Här häller man gärna på poplygoner så det blir fint, man kommer ändå inte upp i samma antal som ett enda lok har i en ny simulator även om man modellerar det mesta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ack, vad jag misslyckats! Vad är man för urusel 3D-modellerare egentligen, då folk inte kan se vad det jag gjort föreställer?!! ![]() Det är ju en sen 245'a (den kantigare typen) ![]() *host* LOD-på små scenery objekt? Måste faktiskt erkänna att tanken aldrig passerat min centrala tankeverksamhetsenhet, men det tål att tänkas på ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Ja, det ser man ju tydligt att det är en 245, juuu... Skumögd efter middagen måste det vara. Eller så. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Nåväl, det kommer en 745'a inom kort så det må väl va hänt
![]() Är lite inkörd på bilar just nu då det var simpelt och följande kommer: Volvo 745'a -90 Volvo S60 -04 Subaru Outback -06 Sen kanske det blir en och annan traktor... ![]() Volvo BM Valmet 604 ~82? Volvo BM LM 641 ~76? -baklastare! ett måste för alla gamla lastkajer! Sen kanske det står något mer kul ute på gårdsplan också ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Låter strålande. Får du till en "baklastare" också vore det ju super.
Just nu tycker jag inte man hittar annat än stora klumpiga typ Cat eller små gaffeltruckar att ha på lastområden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Stiligt, alltid efterlängtat med svenskt matrial.
Blev nyfiken på baklastaren. Då namnet inte säger mig så mycket, så gjorde jag en sökning på nätet. Den vore helt perfekt, med en variant utav skopa och en med gripklo för timmer. Hittade en sida med lite mått (som du troligen redan har hittat. Om du har gjort en sökning). Väldigt lite mått. Bara hjulbas, spårvidd fram/bak, maskinbredd och däckdimension. http://hem.passagen.se/baklastaren/641-621-spec.jpg Inga planer, på en ramstyrd dumper modell äldre? http://www.jemab.se/files/daneil/mas...bild_550px.jpg och till dina små valpar. Ingen stridsvagn S på G.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Har självklart enligt egen vana helt ignorerat ordningen på min egna lista och gått direkt på baklastaren
![]() Meshen tog cirka 50min och blev väl inte helt low-poly (ca 700tris), men den har en del detaljer, främst på lastaren som är kul att ha rätt fina och lösa ifall man skulle vilja animera den. Eftersom low-poly grejer tenderar att se rätt taskiga ut utan texturer, så låter jag bli att visa en bild tills jag varit på en liten kamera-räd på släktgården... För övrigt en rätt skum men samtidigt väldigt härlig körkänsla i de där maskinerna ![]()
![]() |
#14 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Volvo 245 + 745 borde ju vara ultimata low-poly projekten? Mer kvadratiska bilar hittar du ju inte! * Elak *
![]() ![]() För att vara lite seriös så är såndana här saker ovärderliga ur ruttbyggarsynpunkt, det var nog ett av huvudskälen till att jag själv inte byggde någon större rutt(samt tålamodet). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Blir inte specielt svenskt. Hade vi inte såna eldsjälar som dej Sealpower (+ ALLA andra svenska kreatörer) vete tusan om man hade hållit på med Trainz i dag. MVH. Ekan |
|
![]() |
![]() |