![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Imorgon kväll (torsdag 14 aug 2008) ska jag resa med nattåget från Stockholm till Boden, för vidare tur till Narvik. På tisdag gör jag returen. Givetvis vill jag ha med mig min TRS2004 och banbyggen för att kunna underhålla mig själv på turen. Så jag tänkte ta med mig min laptop. Problemet är att jag tidigare misslyckats med att få över allt custom-innehåll.
Finns det tips på hur man flyttar innehåll från en dator till en annan, vore jag djupt tacksam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
Ladda på TRS2004 på laptopen. Se till att du har laddat på samma servicepack som i din andra dator. Kopiera över foldrarna custom och dispatcher som ligger i foldern world till din laptop. That's it.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Ett bra sätt om man har flera datorer (jag har en stationär och en laptop) är att skaffa en extern disk med USB-anslutning. Dit kopierar allt man vill flytta (utom själva programvaran, den måste man installera på rätt sätt) och kopierar sedan ner det på nästa dator. Diskar av den här typen finns att få från c:a 600 kronor.
//Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack så jättemycket för snabba svar! Jag försöker som ni instruerat och hoppas att det går bättre nu än tidigare (har kopierat hela World-mappen i tidigare försök).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nja, det tar för lång tid (överför trådlöst). Jag nöjer mig med de 2 nämnda mapparna. Håller på just nu (177 minuter kvar...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Si så där 5 timmar tog det. Men nu har jag vettig sysselsättning på nattåget. Norway!!! Here I come!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Min bestämda uppfattning är att programvara ska installeras på det sätt den är avsedd att insalleras på (men så har jag ju bara arbetat med datorer i över 40 år.....). //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2008-08-14 klockan 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag ser nu i efterhand att mina routes har kommit med, men "saknar" eller kan inte visa custom material som jag inte manuellt installerat på just min bärbara. Jag har laddat ned tonvis med material på min fasta dator, medan min laptop bara har ordinarie sortiment plus svenskt material från 2004 och 2005-skivorna.
Så det gick alltså inte att bara tanka över World-mappen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
STW-member
|
![]() Citat:
Det UP6936 referrerar till är att man inte skall kopiera hela Auran-mappen från en dator till en annan utan man installerar alltid programvaran men content kan man faktiskt flytta. Vi måste skilja på applikationer och data. Möjligen kan du prova att ta bort filen world_cache_Dispatcher.chump som ligger i mappen cache direkt under mappen TRS2004. Vad som händer då är att det skapas en ny sådan fil när du startar TRS2004 nästa gång och då kommer allt det content du saknar att finnas med.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Resan til Norge gick bra. Men jag hade redan begått misstaget att kopiera hela World-mappen istallet för bara dess undermappar. En del material och texturer försvann från mina routes.
(samma SP 4 var redan fixad - Janne! Jag har i övrig koll på vad skillnaden mellan data och applikation är för något... ;-) ) Jag ber att få tacka för all hjälp ändå. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
STW-member
|
![]()
Jag förstod inte att du dragit med dig hela world-mappen. Därför tog jag en en extra sväng med att "Vi måste skilja på applikationer och data."
![]()