|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-02-08, 00:43 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2003
|
Krånglande stationsscript
Kan någon hjälpa mig med att skriva en fungerande config och script för min station? Har försökt anpassa Aurans tutorial utan framgång. I config filen finns två spår med, script filen gäller bara första spåret än så länge för att förenkla. Det ska bli fyra spår om jag kan få det att fungera.
När stationen placeras i surveyor visas meshen och mängden initial-count passagerare jag har ställt in. Spåren är också korrekt attachade. Däremot kan jag inte ställa in stationsegenskaperna (scriptet) i surveyor med mängd passagerare osv och den finns inte med på "drive to" kommandot och fungerar inte med load eller unload. Kan det vara fel på passagerar triggrarna i mesh-filen, tex placering eller orientering? Eller är det fel i script eller config? Vore tacksam för tips och hjälp. /Henrik |
|