![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag håller på med en rutt, den har legat avsomnad ett bra tag, men nu ska jag försöka komma igång sakta men säkert!
Rutten är gjord på Marias pass. När jag kommer till Conkelly så uppstår följande märkliga problem: De höga och branta bergen är sänkta till mer normala svenska former. I RE ser det ut precis som det ska, men när jag testkör en aktivitet så finns fortfarande de gamla höga bergen kvar som en slags hatt ovanpå (jag kan alltså se de sänkta bergen under!). Vad göra? Ytterst tacksam om någon har lösningen på detta problem.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Skumt bekymmer...
Pröva att ta bort terrängbufferterna så att dom skapas igen när du går in i rutten igen. I RR är det "Delete RAW" ![]() Trevliga bilder, rutten får du gärna berätta mer om! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det är inte Distant Mountains????? Om det är, så vete tusan hur man får bort dom!? Men man kan ju bocka av dom i Options...
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
TACK Pierre!!!
"Visar avlägsna berg" avbockades och borta var dessa envisa bergstoppar. Nu när man kan köra med stora avstånd i view 2 hade det ju varit skönt att ha visning av avlägsna berg, för bilden blir lite dimmig annars (se första bilden nedan). Tyvärr gav inte "delete raw" någon synbar effekt på detta problem, men tack i alla fall Mazz. Lite info om rutten: Andra Stambanan (SWE1) är som sagts byggd på Marias pass. Jag har lagt om alla spår, justerat fall och stigningar till lämpliga nivåer, satt upp kontaktledning, plattformar, växelklot, elväxeldriv och en del annat. Rutten är nu ca 40 mil lång (om jag har räknat rätt) och börjar strax utanför en station som påminner väldigt mycket om Ånge. På bilderna 2-4 nedan ser ni ankomstbangården, lokstationen och rangervallen. Andra stambanan löper sedan ner genom Sverige via stationer som påminner mer eller mindre om Östersund, Vännäs, Krylbo, Grängesberg, Karlstad, Mjölby, Oxelösund, Öxnered, Jönköping, Lund, Helsingborg och... Sista bilden (från AE) visar slutstationen, vars bangård är en sorts kombination av två stationer i sydsverige, vi får väl se om ni kan räkna ut vilka de är;-) Det kommer att bli 3-4 bibanor (en av dessa återstår att spårlägga) och två smalspårsbanor återstår att göra. Det ena smalspåret kommer att bli ca 7 mil långt och elektrifierat. Banan är i stort sett naken från träd och hus, så det är låååångt kvar innan denna rutt blir klar, om den någonsin blir det. När spårläggningen är klar blir nästa steg att sätta ut signaler. Arbetstempot är lite lagom långsamt, men jag ska försöka komma ihåg att lägga ut lite bilder efterhand.
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jätte bra jobbat! Hoppas du har tänkt på lägga små spårbitar mellan växlarna. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej
Detta ser bra ut ![]() Sista bilden? Drar till med Malmö-Trelleborg kanske??? MVH Kenneth
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Lysande att det löste sig!
![]() Härlig rutt du har i gömmorna... Ser fram mot mera bilder, sånt är alltid skoj... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jomenvisst är det Malmö/Trelleborg, eller Mölleborg som jag tänkte kalla stationen. Här går tågfärjorna till Tyskland, de långa persontågen med utländska vagnar blandas med pendeltåg och omfattande godstrafik.
Detta är ruttens största station. För att överhuvudtaget kunna köra denna i simulator har jag räknat med att placera ut lok och vagnar som statiska objekt. Här kommer några snapshots. / Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Oj oj oj! Ser ju mege dejligt ud!
![]() Tur att man inte är tkl på den stationen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Cheeeses, va läckert... mycke spår e ball...
![]() ![]() ![]() Önskar dig all lycka till i bygget... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Oj oj vad du har gjort omfattande jobb. Jag höll på ramla av stolen. Kul att det känns utmanad av dig.
Grattis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jag tror nog att Mölleborg ligger i lä jämfört med Göteborg, det ska bli spännande att se bilder från t ex Sävenäs framöver!
Lägger ut några bilder till från Mölleborg. / Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fint att det ordna sig med problemet...jag bara gissa på DM!
Vilken underbar bangård i Mölleborg, väldigt imponerade!!!!!
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Den första bilden i detta inlägg påminner starkt om fd stationen i Trelleborg...Tycker nästan att den är klockren ![]() Sen tycker jag att du har fått ihop bangårdarna på ett bra sätt...Men jag har en fråga ochså: Hur är det med FPS på dessa ställe? Det var bara en kommentar i allmänhet eftersom rutten inte är verklighetsbaserad. Keep up the good work ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ja helt suveräna bangårdar...Lite mosaic så hade det varit perfekt ![]() MVH Kenneth