Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-09, 14:30   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Dsons aktivitet till NMJ

Nu har jag testat aktiviteten och det var lite strul att få igång den, men det går...

SJ_Gvagnar.zip som behövs hade jag på skiva, men vore bra om den kom upp i filarkivet igen!

Vidare så hände följande:
Den bakvända T43:an behövs och det står inte i readme!?

MSTS skrek att vagnarna B5 och R2 saknades och ville att dom skulle finnas i PASS60_70tal, men dom finns ju inte med i det paketet!???? Så jag kopierade s-, sd- och wag-filerna av B1 och R1 vagnarna och döpte om dom till dom som saknades och sen funka det.
Gammal 2006-10-10, 08:03   #2
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

För det första så hoppas jag att du inte tror att det är den slutgiltiga aktiviteten, för det är den inte. Jag skickade den till några för att jag ville ha den testad, och därför är det just felrapporter jag vill ha. Men det är synd att det verkar saknas fordon trots att dom är med i readme.

Men jag håller på att fixa till aktiviteten, där B5 bl.a. inte används. Dessutom tänkte jag släppa en version där SJ_Gvagnar inte heller används. Det förstör lite av känslan, men som sagt. Man kan ju välja om jag gör två versioner

Men jag har även märkt att några har problem med mötet i Långs Daled. Vad tycker folk, Ska jag spara det? Eller ska det bort?
Gammal 2006-10-10, 18:50   #3
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Nu har jag testat aktiviteten och det var lite strul att få igång den, men det går...

SJ_Gvagnar.zip som behövs hade jag på skiva, men vore bra om den kom upp i filarkivet igen!

Vidare så hände följande:
Den bakvända T43:an behövs och det står inte i readme!?

MSTS skrek att vagnarna B5 och R2 saknades och ville att dom skulle finnas i PASS60_70tal, men dom finns ju inte med i det paketet!???? Så jag kopierade s-, sd- och wag-filerna av B1 och R1 vagnarna och döpte om dom till dom som saknades och sen funka det.
Du har visst fått samma problem som jag, och löst de på exakt samma sätt...

Jag får mötet att fungera om jag stannar innan sidospåret börjar och där väntar in tåget, det tycker jag är lite som i verkligheten och inte stör mig utan ha kvar det!
Gammal 2006-10-11, 01:42   #4
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Jag har ju PM:at dig (Dson) om dessa problem, men ville ändå skriva här för att dom som inte fått igång aktiviteten ska få lite hjälp...

Vidare tycker jag som Olaf att du bör ha kvar mötet i Långs Daled. Vet man bara att man måste vänta in tåget där, så är det inga problem!
Gammal 2006-10-11, 08:06   #5
Dson
Medlem

Standard

Jag skulle veta lite om hur mötet är för er? Och hur ni kör innan mötet?

Jag brukar hålla ca 80-90 km/h fram till Långs Daled, och det funkar bra. Då tar det ca 7 minuter ner dit från Nerhärad vilket är vad mötet är anpassat för. För mig så är det sedan kör vänta stopp i infartssignalen, och jag kommer in på sidospåret. Där är det stopp som infartssignalen sagt. Efter någon minut kommer så resandetåget och passerar i måttlig fart på huvudspåret. När det sedan passerat får man sätta tåget i rörelse också slår signalen om till kör.

Men hur är det för er?
Gammal 2006-10-11, 09:51   #6
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson

Jag brukar hålla ca 80-90 km/h fram till Långs Daled, och det funkar bra. Då tar det ca 7 minuter ner dit från Nerhärad vilket är vad mötet är anpassat för. För mig så är det sedan kör vänta stopp i infartssignalen, och jag kommer in på sidospåret. Där är det stopp som infartssignalen sagt. Efter någon minut kommer så resandetåget och passerar i måttlig fart på huvudspåret. När det sedan passerat får man sätta tåget i rörelse också slår signalen om till kör.

Men hur är det för er?
Samma sak för mig när det gäller sätta igång tåget så slår signalen till grön. Vet inte varför är det så?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-11, 14:07   #7
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Samma sak för mig när det gäller sätta igång tåget så slår signalen till grön. Vet inte varför är det så?
Det är så med alla möten för mig, tror det beror på MSTS.
Gammal 2006-10-11, 15:32   #8
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:

Men hur är det för er?
Jag brassade nog på så mycket som tilläts enligt tavlorna längs linjen, tog väl en 5min ner kanske?(tror de låg runt 110 knyck på flera ställen)
Och ja, jag vet att det är mer än tillåtet för ett sådant tåg.
Gammal 2006-10-11, 16:44   #9
Hawk
Veteran

Lightbulb

Hej

Ja röstar för att INTE ha sådana tågmöten, som bara ställer till problem

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-11, 21:09   #10
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Det är så med alla möten för mig, tror det beror på MSTS.
I vissa möten, inte alla för mig.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.