![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Operativsystem? Win7 eller Win8?
Kanske har du för hög Win brandväggskydd inställningar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har samma Windows 8.1 som jag hade på den äldre datorn och där var inga problem av den här sorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Det var inte bara grafiken som ställde till problem utan programmen till tangentbordet och musen fungerade inte som de skulle och jag kunde inte få fram bilder i Office Outlook.
Jag tog ut mitt nyköpta grafikkort ett MSI GeForce 770 med 4 GB minne. Sedan installerade jag om hela datorn och använde mig bara av processorns, Intel i7 4790K, grafikdel. Jag har inte fått full upplösning 2560x1440 utan bara 1920x1080. Men allt fungerar som det skall. Inget trassel med mus eller tangentbord och i Outlook har jag bilder. Grafiken i Trainz är helt felfri. Det tog bara lite tid att installera den gamla UserData katalogen och alla uppdateringar. Så finns det fler här som har MSI GeForce 770 grafikkort eller liknande? Hur är det för er med grafiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag har ett 660ti i min ena dator och har inga problem där och ett 780 i den andra och inga problem där heller. Kan tillägga att båda datorerna har en intel i7 4770k också
Dessutom så tror jag inte att ditt grafikkort kan ställa till det för ditt tangentbord eller mus. Jag har byggt datorer i 9 år och aldrig stött på det problemet. Men är du säker på att du installerade dom senaste drivrutinerna till din GPU? Version 340.52
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Ja, helt säker. Jag prövade även med att leta upp äldre drivrutiner för att se om det kunde hjälpa. Men det gjorde det ju inte.
Jag kommer ju senare att sätta i grafikkortet igen och installera drivrutinerna. Får se vad som händer då. Men för nu så är enda skillnaden mot tidigare att jag inte har grafikkortet i och naturligtvis inte då heller drivrutinerna. För övrigt är allt samma. Så vad skall jag tro? Men innan jag sätter i grafikkortet så skall jag installera resten av alla de program som var med tidigare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Medan sidan legat nere har jag försökt få ordning på mitt Trainz. Det är inte bara Trainz 2010 som jag har problem med utan även den helt nya Trainz blir det stopp i.
Jag har ju nu tagit ut grafikkortet och använder CPU:ns grafikdel och har installerat Trainz på en vanlig hårddisk. Det är till och med samma hårddisk som i den gamla datorn. Nu ser det ut som om grafiken skulle fungera. Jag har fått in hela Marias Pass X och jag har inte sett några fel. Innan jag bytte dator så sparade jag ner hela UserData katalogen. Den katalogen har jag nu importerat till den nya installationen. Men allt kommer inte med. Jag hade en favoritbana som jag dessutom byggt till och om på. Den kommer nu inte med. Men tidigare när jag hade grafikkortet i datorn då kom den banan med, fast då med helt galen grafik. Det är ju precis samma katalog jag importerar. För mig är felen helt oförklarliga. Skulle man kunna tänka sig någon form av kompatibilitets problem mellan Trainz och moder kort eller CPU eller RAM. Det är ju bara det som är nytt. Jag har ju nu inte många spel så jag vet inte hur det går med andra spel. Jag har installerat nya Trainz och det gick bra enda tils jag startade första banan. När jag satte musen på första loket blev det bara till olikfärgade streck och när jag satte musen på det andra loket dock spelet. Jag har Civilization 3 och det tycks fungera fullt ut. När jag köpte grafikkortet så kom det med ett spel men det har jag inte lyckats spela.Jag måste logga in på Ubisoft, tror jag de hette, men varje gång så skall jag skriva in lösenordet två gånger och det är aldrig lika!? Jag fattar inget. Mina andra program fungerar helt OK. När jag tog ut grafikkortet så börja ju både Office Outlook och tangentbordet också att fungera felfritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu ett helt felfritt fungerande Trainz. Ja det finns ju en del saknade objekt men det är nog sådant som jag aldrig kommer att hitta.
Jag kopierade in hela den gamla Trainz katalogen till den nya Trainz installationen och som sagt grafik och allt fungerar felfritt. Så då är det inte något hårdvarufel. Men varför jag hafr sådana trassel med att få det att fungera förstår jag fortfarande inte. Nu skall jag installera Nvidias drivrutiner och sedan sätta i grafikkortet. Hoppas nu bara att allt fungera lika bra efteråt. Samt att nya Trainz, TANE, också kommer att fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Satt i och installerat drivrutiner till grafikkortet. Allt fungerar precis som det ska.
Om jag eller ni nu bara kan komma på varför det inte fungerade från början. Nu skall jag även se om jag kan komma vidare med TANE. |
![]() |
![]() |