![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Det är ju inte bara grafiken som konstrar. Jag har även problem med att installera saker. Trotts flera försök så får jag inte önskad bana att dyka upp i spelet. Märkligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
http://forums.auran.com/trainz/showt...t=Graphic+2010
Följ även länken på inlägg två för det är där lösningen kan vara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Vad syftar du på?
baloo406 visar en bild från Spyfrog att jag skulle avmarkera rutan "Enable haredware accelerated texture compression" men det var inte till någon hjälp. Det som hjälpte var den sökningen som visas på den länk jag visade på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citat:
Följ även länken på inlägg två för det är där lösningen kan vara. och då kommer jag till en ungefär samma bild som baloo406 la upp. Så jag hänger inte med, vad det är för skillnad.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-07-26 klockan 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
En trasmatta är en matta vävd av gamla trasor som rivits till remsar. Resultatet blir i stora drag vad som visats i de färggranna Trainz-bilderna. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Jag installerade DirectX 9 jag bockade ur "Enable haredware accelerated texture compression" jag prövade både DirectX och Open GL. Inget hade den minsta effekt.
Men efter sökningar på Google hittade jag länken som jag angav i tidigare inlägg och det är den här bilden ni skall titta på Capture.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]()
Tycker att det ser ut precis som Korvtiger skrev, att man får öppna och commita objekten igen.
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....78&postcount=9
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Det är OK Bengan. Jag har prövat, men Comitta går inte så hur menar han med att öppna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Exempelvis så här: Installera om banans samtliga cdp-filer i Content och Skriv över dem. Välj sedan flik Edit och välj Select All. Sedan slutligen Commit i samma flik. Genom att analysera den galna bilden kan man, med lite tur, räkna ut vilka cdp-filer som måste committas. Jag installerade om samtliga 550 mb cdp-filer och det gick bra. Det är uppenbart att det behövs en enkel manual. Sådan kan jag göra - men då måste jag ha ett bra arbetsnamn, Ett kan vara Galna bilder. Bättre förslag emotses - ryck ut Bengan och Rely. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Ja, kanske det men det är ju inte bara grafiken som krånglar.
Jag blev så trött på allt så jag helt tog bort Trainz 2010 och har nu idag på morgonen formaterat om den SSD partition som Trainz 2010 ligger på och installerat om spelet. Jag har också lagt in alla patchar så att jag nu har version 49933. Den enda inställningen jag gjort är för skärmen 2560x1440. Den här gången har jag inte kunnat se några grafikproblem, inte ännu. Men jag får andra problem. Jag brukar göra en sökning för att kunna ladda ner alla saker som är uppdaterade, se bilden. Capture.jpg Det har alltid brukat gå att högerklicka här och välja ladda ner men nu går det inte. Vad är det som har hänt? Jag har skaffat mig en ny dator. Nytt moderkort, nytt grafikkort samt att Trainz ligger på en SSD. Så vad är skillnaden? Inte kan det väl vara så att moderkortet ställer till det? Det är ju samma operativsystem, 8.1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Har aldrig sett en liknande sida. De korslagda hammarna indikerar att objekten skall committas. Kolla flik Open för Edit. Ligger de där välj Edit/Select All och därefter Commit. Räkna med att det tar tid.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Ja vet det men det fungerar inte. När jag kört Committ på alla så är de likväl kvar.
Det man ser på sidan är ju alla de saker som du normalt ser under Content updates fast är har jag tagit upp dem i CM istället. Installerar man Trainz 2010 idag så kommer upp dryga 2000 saker. Problemet är ju bara att de inte går att ladda ner. Någonting med den nya datorn ger problem med Trainz. I min äldre dator har jag inte den här typen av problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]()
Prova och markera ett objekt och dra det till Download helper. Och sedan laddar du hem det objektet. Vad händer då? Blir den du drog dit, sovande då?
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Jodå, det går att markera alla och dra dem till Download Helper rutan som du ser. Men det går inte att starta någon nerladdning.
Något måste vara fel med den hårdvara som sitter i datorn. Och det som är nytt är CPU, moderkort och grafikkort. Capture2014-07-28-14.02.25.jpg |
![]() |
![]() |