![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag påstod att transformatorn skulle följa vänster balk, med det gjorde den inte p.g.a. ett s.k. skitfel. Den rörliga punkten a.r.balk_left/a.load0 hette a.r..balk_left/a.load0 och rörde sig alltså inte. Sådana skitfel gör en vansinnig, nån stavningskontroll finns ju inte i Trainz ! Men det är rättat nu och ny balkvagn finns i Download.
Håller på att måla om en SJ BF2 till Underhållsvagn. Denna s.k. U-vagn för utrustning och verktyg innehöll aven pentry, matplats och liggplatser för personalen. Dessa transporter genomfördes i stilla tempo (10-20 kph?) och tog lång tid om det var långväga. Underhållsvagnen är snart klar, den har två skyltar på vardera sidan som ni själva kan fixa till egna genom att måla om skyltar.tga och skyltar_alpha.bmp:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-09-22 klockan 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Mera godis, tackar!!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Man tackar å bugar
![]()
![]() |
#19 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har precis fått arslet ur vagnen och tittat närmare på denna vagn.
Hittat 2 saker, som ger lite huvudbryr. 1) En skitsak, som egentligen inte är något problem. Men som kanske sätter myror i huvudet, hos en del. Texturegruppen till vagnen, har VW-pickupens texture. Så ibland, slumpas denna texture fram och ger kanske huvudvärk hos en del. 2) Jag får inte vagnen att lasta den medföljande produkten. Transformator 180 ton till Q51 trafovagn. Gör en egen felsökning på sista punkten, för att se om jag kan fixa det själv. EDIT: Ett par bilder på det hela. Dom två olika texturerna och vid val av produkt, så finns inte Transformatorn med. Är det bara jag, som har råkat ut för detta??????? Angående produkten, har du lust att släppa den som ett fristående objekt också? .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-09-23 klockan 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Skall titta på texturegroupen. Trafon finns men du får själv leta upp den i listan genom att klicka på + -teckenet.
Texturegroupen rättad.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-09-23 klockan 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har tagit ner den nya Q 51 Trafovagn texturegroup. Den är på 424 kb. Den gamla är på nästan 1,2 mb. Kan detta verkligen stämma?
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citat:
Alla produkter har försvunnit för mig i listan.
![]() |
![]() |
#23 |
Veteran
|
![]()
Den till vagnen bör resamplas till 1024x1024 som den i texgroupen, jag "glömde" bara göra det innan uppladdning,
![]() |
#24 |
|
![]()
Sådär.
Nu har jag hittat felet och fått tillbaka alla mina produkter i listan igen. Om någon i framtiden, råkar ut för något likvärdigt. Så kanske ni finner lösningen här nedan i länken. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33304 Över till själva vagnen nu istället. Går det, att även få till en skugga för själva transformatorn, när den är pålastad?
![]() |
#25 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |