![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
För det andra så krävs det såklart en viss datorvana och kunskap om MSTS filstruktur samt hur man editerar filer, men det är något som jag ser som så självklart att jag faktiskt inte tycker att det är nödvändigt att påpeka. De ingrepp som man kan bli tvugen att göra är följande: NIGHTCAB: Det enda man behöver göra är att skapa en katalog vid namn "Night" i lokets cab-katalog, och däri placera nattversionerna av texturerna (med samma namn som dagtexturerna). Ingen editering av eng eller cvf-fil behövs. B-ÄNDESHYTT: I cabens cvf-fil måste man definiera tre stycken extra vyer, totalt 6 rader. Ingen editering av eng-filen behövs. TÅGSET KÖRBART I BÅDA ÄNDAR (ex X2000): Man behöver editera con-filen lite för att det ska fungera. Ingen editering av eng eller cvf-fil behövs. SYNBART LYSE I B-ÄNDE: Detta kräver att man definierar flera Light-punkter i eng-filen. Detta är bara för att man ska se lyset på loket utifrån. När man kör innefrån hytten så fungerar lyset som det ska utan editering. Ingen editering av cvf-filen behövs för detta. Dessutom fungerar såklart alla lok och vagnar som vanligt om man inte gör dessa ändringar. Allt finns beskrivet i en engelsk manual som följer med, och givetvis krävs att man kan engelska för att kunna tyda den. mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |