![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
|
![]()
Det är skillnad hur man kommer åt mapparna i TRS2004 och TRS2006.
Skall försöka ge en vägledning här. Detta är ett exempel på TMZ Tågab som jag gjort om i photo shop, men tyvärr inte fått tillstånd att lägga upp. OBS X12 och X14 kommer du inte åt då dom har låsta textur-filer men det finns mycket annat du kan jobba med. Starta CMP klicka på objektet du vill göra om. Öppna Edit/edit in explorer. Kopiera mappen (den som är markerad på bilden) klistra in på skrivbordet. Döp om den till vad du vill att den skall heta. Canvänd inte å,ä,ö på mappen) lilla bilden. Öppna mappen. Om det ligger en mapp som hetter shadow så bry dig inte om den. I mappen body ligger loket som du skall måla om. I mappen art ligger filer för icon och art, det är dessa som syns när du letar efter lok i surveyor. I config dokumentet måste du ändra till dtt kuid-nummer samt user-name. Om du inte vet ditt kuid-id så gå till TRS på webben och där går du till Planet Auran och väljer YOUR USER ID. På bilden är det mitt id och FÅR INTE ANVÄNDAS AV NÅGON ANNAN. Om du vill lägga ut ditt objekt för andra MÅSTE DU HA ORGINAL SKAPARENS GODKÄNNANDE (tips skicka med en bild om du söker tillstånd. Lycka till.
__________________
hgkn@bahnhof.se |
![]() |
![]() |