![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Tänkte starta en tråd som handlar om webbdesign rent allmänt.
Vet att det finns flera som pysslar med det i olika grad här på forumet och det kan ju alltid vara intressant att visa det man skapat eller ställa frågor etc... Några tips för er som söker inspiration: Webcreme.com Cool Web Design |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Kolla här: www.webdesignskolan.com .
![]() |
#3 |
Moderator
|
![]()
Skissade på en ny design nu under helgen och lite på webbdesignen i torsdags(i skolan alltså)...
![]() Sidan är i princip klar men lite finlir återstår som att fixa validerad kod och starta kontaktformuläret etc. Ta en titt och ge gärna kritik på vad som är dåligt, den ska fungera bra i både Internet Explorer och Firefox men jag rekommenderar sistnämnda som är mycket bättre på att läsa html/css etc. på ett korrekt sätt! Tanken med sidan är inte att jag ska använda den utan att någon hugad fotograf på forumet kanske är intresserad av den, isåfall kan ni maila mig via forumet! Priset kan diskuteras beroende på om personen själv lägger in text, redigerar egna bilder etc. Men det landar väl kring 700-800kronor inkl. moms Viss kunskap i hur man använder Photoshop(för att ändra bilder etc) är nog att rekommendera. Jag bifogar alla photoshopfiler så att sidan kan redigeras i framtiden av er. Ta en titt på "Tribal blue" designen... (Det hela är en del av kursen webbdesign som jag går på skolan. Ni hjälper mig stort om ni köper designen kan jag tillägga.) Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-03-11 klockan 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag gillar din hemsida skarpt mycket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Första meningen som börjar med "Välkommen till denna..." bör ha ordet att mellan webbdesign och fånga.
![]() Den ser felaktig ut i Opera 8.52: ![]()
![]() |
#6 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Roger: När jag provar sidan i Opera upplever jag endast att den inte tolkar top-margin: 0px; men ser menyn helt perfekt, är bilden tagen nyligen eller tidigare under kvällen, detta i både version 8.52 och 8.53 som jag kör nu! Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-03-11 klockan 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Olaf: Jag tog en flukt på din nya hemsida, och den är riktigt fin! Verkligen snygg.
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Första meningen är fortfarande felaktig.
![]() |
![]() |
#9 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Top-margin är ju en sak jag får reda ut imorgon på webdesignlektionen, det tolkar tydligen inte opera som jag vill att den ska. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Menyn, som är gjord av bilder, har du sparat i nåt konstigt format så
att det blev konstigt. Men förutom det så var det snyggt! ^^ EDIT: Min 14:e sida öppnade idag! Den första som är kodad med DIV-tabeller. ![]() Skulle vara kul med lite kommentarer. LÄNK Senast redigerad av patrik629 den 2006-03-12 klockan 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Tillägg: Aha, det beror på att jag inte sparat som gif, kan spara om det imorgon på webbdesignen när jag får tid till det! ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-03-12 klockan 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() Här har vi alltså menyn i inzoomning. Man kan kanske se att det ser lite klottrigt ut. Vi tar en lite mer zoomad: ![]() Nu är det omöjligt att missa kladdet runtomkring bokstäverna. Nej, det är ingen template! Det kunde mycket väl ha vart det men, nej! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Det blir oftast såhär om man sparar i Jpg-format, speciellt i Paint, men nu tror jag nog inte att han har gjort dessa i Paint iofs..