Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-05, 14:51   #11
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Ett problem som tydligen ofta ställer till det med TRS2006 är om TRS eller CMP hängt sig eller avslutats felaktigt. Då kan databasen bli korrupt och man kan få alla möjliga problem.

Fick själv det problemet några gånger och lösningen då var att radera databasens filer så byggs den upp igen vid nästa start av TRS. Kommer tyvärr inte ihåg vad filerna heter nu och har inte TRS installerat längre men en sökning här eller på Aurans forum bör hitta nåt. En ominstallation hjälper nog inte om du inte också raderar databasfilerna.

Prova först att starta CMP och se om du även får problem där, den använder samma databasfiler.

Har du maximal otur så har TRS lyckats radera den rutt du försöker öppna, då är det helkört om du inte har någon backup... Men övriga rutter skall ju dock funka då.
Databasen ligger i mappen TRS2006\local om jag inte kommer ihåg helt fel.
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009