| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ser ju väldigt lovande ut detta faktiskt! 
		
		
		
		
		
		
			Nyckeln till framgång hos "den stora massan" är nog just enkel spårläggning och rutt/världbygge. Blir det sen en skapligt öppen simulator med xml och möjligheter att skapa/skripta egna signalsystem osv så kan det bli riktigt bra. Modern grafikmotor med dynamiskt ljus har ju saknats länge hos tågsim, jämför med de flesta FPS-spel senaste åren. Kanske 2006 blir riktigt kul i tågsimvärlden ändå   Något jag inte hört ett dugg om men som jag personligen skulle sakna är: 1. Möjlighet att schemalägga/scripta ett antal AI-tåg att köra automatiskt samtidigt som en själv. 2. Lastning/lossning av gods. Dom två sakerna är nog det jag skulle sakna mest ifrån trainz-världen om det inte kommer i Kuju. 
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				Ort: Vendelsö 
				
				
					Inlägg: 4 502
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Schemaläggning för AI-tåg finns ju redan idag i MSTS, och har funnits väl utvecklat med scripting-möjlighet i Trainz.... 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Hantering av gods har ju oxå funnits i Trainz och antydningar jag sett är att det kommer att finnas i TMTS... Jag skulle bli förvånad om dessa 2 punkter skulle inte finnas väl utvecklade i båda nya simulatorerna... Finns ju ingen anledning att inte ha med 2 bra funktionetr, som hör järnvägsvärlden till...  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
   ) eftersom det ju finns där. Skriptning av automatiska tåg i TRS är ju det jag pysslat med mest    Att AI-Tåg redan finns i MSTS visste jag däremot inte! Dåså, då kan jag kanske avinstallera trs2006 snart då  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2005 
				Ort: Nybro - Kalmar län 
				
				
					Inlägg: 91
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej! 
		
		
		
		
		
		
			Ja med den Worldeditorn med One-Click Strm data så skulle man kunna bygga järnvägsnätet i Skåne...Och då få terrängen på rätt ställe som den ser ut i dag. Tycker detta låter lovande   MVH Kenneth 
				__________________ 
		
		
		
		
	MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så  !
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |