![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Tack för förklaringen Anders!
Ja, det var det jag menade med att texturen blev "sabbad". Du har helt rätt, man ska inte lita på ace-filen, utan spara texturen som bmp eller tga först och sen arbeta med den. Det var en miss av mig! DXT1 komprimerar jäkligt bra, men bör nog användas på (som du säger) objekt utan stora färgskiftningar.
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Allmänt kan sägas att många texturer vinner på att man lägger på lite lagom med brus. Slutresultatet blir då inte så blänkande och nytt utan lite mer realistiskt. Mvh Anders |
|
![]() |
![]() |