![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Hörs ju bra!
En följdfråga med då, hur vanligt är det med träslipers i sverige nu? Antar att de flesta nyare elektriska sträckor har betongslipers?
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Citat:
Nybyggnationer har oftast betongslipers, men annars är det en salig blandning, speciellt på stationer. På linjen och där det är högre en hög sth är det oftast betongslipers.Om man gör en linjerätning och dom gamla träsliperserna är i bra skick så kan dom få vara kvar, annars byts dom ut. Mellan Kungsängen och Bro ligger dom gamla träsliperserna kvar på nedspåret, detta i ett skarvfritt spår och sth 200 km/h. Tomas m.fl kan nog ge fler exempel på hur det ser ut runt om i riket, en salig blandning. ![]()
__________________
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-10-21 klockan 21:35. |
|
![]() |
![]() |