![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
|
![]()
Jag brukar hålla koll på antalet "faces" bara genom att kolla under fliken "selection" som finns under modifier list där du väljer vertics, edge, polygon, faces eller elements. Du väljer då alla polygoner, faces eller tex elements och får då upp en siffra på antal faces
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Gmax polygonräknare har lurat mig med när man använt editable poly, då visar gmax hälften av det riktiga värdet.
TOE däremot verkar visa rätt om man öppnar den exporterade filen i en mapp utan config.txt.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
|
![]()
Tack ska ni ha grabbar!
Man får aldri va riktigt gla när det gäller polygoner tydligen. Kollade i Toe med min nya cab till Y7 och den hoppade upp till drygt 32.000. polys. Har viserligen inte några större problem att köra den eller korgen till nya Y7 som är lika stor med min dator utom då jag kommer in på en station med mycket folk med många lok. Då kan det hända att texturen ballar ur lite här och var. Om det beror på för många polys elller för stora texturer vet jag inte. Det får väll bli min egen version av Y7 så länge. Har inte lust att banta ned den just nu. Svårt att få till det hela med Y7ans rundheter. Skall istället försöka få till en Z4p med några vagnar med hjälp av Bengans detataljerade bilder som jag fått ta del utav. Dessa kommer att bli till smalspår då det vad jag vet inte finns så mycket av det till Trainz. Hälsningar Kalle
__________________
KAH |
![]() |
![]() |