![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jag har börjat arbeta stort med min rutt i Vaxnälv och Murrberga. Det
kanske inte föreställer riktikt som en förort men nästan bara som ett enormt skogslandskap. Jag har redan påbörjat att bygga längre och mycket realistiskare och byggd på Stockholm framtids design. Jag har även gjort en motorväg till Ankarudden och vanliga riksvägar till större byar med uthyrda stugor. Själv försöker jag börja lite med förorter mellan Murrberga och däremot nära den depån i den lilla förorten just i den kommunen. Jag har behövt uthållighet i varje koncentration under övertid. Nu vissar jag några bilder om Vaxnälv hoppas ni uppskattar Vaxnälvs bilderna.
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Bra början Bålsta!
![]() Lycka till med projektet ![]()
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bålsta.
Finns ett tips i länken nedan. Som jag lärde mig för några veckor sedan. Det är hur du kan rotera texturerna, så det inte ser så fyrkantigt ut. http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9419 Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nu har det växt till en annan kommun Murrberga. Murrberga station
ska bebyggas men hoppas ni gillar dem.
![]() |
#5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Fint Bålsta men ett tips kan vara att stänga menyn till höger
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag döljt menyn Arvid Nilsson nu visar jag hyreshusen i Murrberga hoppas
ni uppskattar bilden
![]() |
#7 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Skitsnyggt Bålsta!
![]() Det går fort
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Rorligt att du uppskattade bilden nu uppladdar jag flera hoppas ni gillar
blderna.
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej
mycket fina bilder |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
för att vara ärlig så ser den där texturen ut som sju svåra år... byt ut den är mitt tips.
men annars så ser resten det rätt hyvsat ut!
![]() |
#11 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Ett tips:
Den texturen som du använder där spåren sedan skall läggas, testa att ha den på ett bergskrön, där gräs och berg möts...och använd en grön samt någon annan texture som grund till spåren.
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Ser bra ut men som mixerboy va inne på prova med att "blanda" lite olika texturer för t ex berg, gräs mattor mm...
Prova även att rotera texturen som Bengan skrev så får du genast ett bättre resultat ![]()
![]() |
#13 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Sådär ja...helt plötsligt ser de ju perfekt ut ju. Fortsätt så och försök blanda i lite brunt i gräset under spåret.
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Jag inser varför ni klagade på mitt resultat av bilderna,Men jag har redan placerat flera träd och små buskar och andra slags växter. Jag menade inte att
göra ger nedstämda för jag sa i den där rubrik,Själv tyckte jag att resultatet blev ganska så modrent eller konstgjort. Nu har jag laddat en till bild till denna tråd så att man ser att hela det gamla och onaturliga plastet är täckt av gräs,och sånt. Nu visar jag nästa bild som är en åker hoppas det blir bättre resultat nu. ![]()
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Sådär Bålsta, ser riktigt bra ut nu!
Tänk vad stor skillnad lite olika textur och rotering kan göra!