![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]()
Hej Tomas och tack för svaren. Hoppas att det går att lösa problemen då det verkligen skulle vara ett lyft med signalerna m.m.
Tomas, med risk för att vara tjatig på dig (och jag vet att du har fullt upp), men hur går det med del 2 till kontaktledningarna, fackverksbryggorna? P.S Var du mör efter den fina morgonturen ![]() ![]()
__________________
![]() M.v.h Rojje |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
fackverksbryggorna har jag glömt bort och kommer inte ihåg vilken status de hade.
Det var faktiskt svårast på vägen till gävle (började 23:22), i gävle svepte jag en energy drink så då var jag pigg resten av morgonen. Sedan sov jag 2 timmar innan jag steg upp och tog tåget till Sandviken (och vidare till Jädraås). De där två timmarna räckte på nått sätt för jag var inte trött resten av lördagen. Idag dock är jag lite mer sliten men inte så farligt. Nu hägrar en vecka av Rc loks utbildning och förhoppningsvis en tur till Borlänge em/kväll på torsdag ![]() För de "ointresserade" så kan jag berätta att jag kört följande lok: Rc1: 1008 Rc2: 1072, 1076, 1095, 1105 Rc3: 1055, 1056, 1057, 1058, 1060 Rc4: 1162, 1172, 1174, 1179, 1192, 1291, 1307, 1312 Rc6: 1343, 1393 T44: 339, 344 och det bara på turer på fritiden och två veckor bangårdspraktik ![]() Så har jag kört till Göteborg, Borlänge, Gävle, Älvsjö, Nässjö, Storvik. Stort tips till de som funderar på lokförarutbildning... sök till TCC i Hallsberg ![]() /Tomas Senast redigerad av Tomas den 2005-08-14 klockan 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Tomas, trevligt att höra ifrån dig!
![]() Man får ju klart respektera att annat är viktigare, synd att ingen kunnat hjälpa till med skript! När det gäller luftledningarna så kunde man inte tänka sig en "lite" variant av stolparna där man enbart har en fästpunkt för tråden. Personligen så har jag inte alls utnyttjat möjligheten till sick-sack mönster utan väljer oftast mittpunkten. Det skulle ju spara enormt mycket arbete om man kunde snäppa tråden på plats!
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej.
Om Tomas får någon tid över någon gång, så får vi väl sätta oss ner och få ihop ett signalsystem. Nu har han överlägset de bästa kunskaperna hur det skall funka i verkkligheten, så jag får väl hjälpa till med scriptandet istället. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
|
![]()
Detta låter helt suverent. Väntar med spänning.
__________________
hgkn@bahnhof.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
|
![]()
En liten önskan. En animerad spårspärr vore trevligt.
__________________
hgkn@bahnhof.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Hej Göran.
Att göra det grafiska är inte så svårt, värre är funktionen, så att ett fordon som kör på en uppfälld spårspärr spårar ur. Vet att detta går att göra med script, men inte hur man får upp fordonet på spåret igen utan att starta om. /Lars
__________________
![]() |
![]() |
![]() |