![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Jag körde Trainz i 1280x960 och sedan Fraps med alternativet "Half size" och 25 fps. Då blir filmen 640x480 stor. Ju mindre storlek desto mindre fil med såklart. Jag har även en separat hårddisk för att spela in video på så filstorleken gör mig inte så mycket. Sen när du redigerat filmen i Windows Movie Maker 2 (som ingår i Windows XP eller kan laddas ner via Windows Update) så väljer man hur filmen skall komprimeras. Jämför med att först redigera en rå bmp-bild och sedan komprimera till jpeg. Då blir filen avsevärt mindre men bilden tyvärr även sämre i kvallite. Om du kollar den fim som jag gjorde så ser man att saker på avstånd har gjorts diffusa, speciellt vid rörelse, det är ett sätt för komprimeringen att hålla nere datastorleken. - "No cursor" valet i Fraps gör just så att muspekaren inte syns ![]()
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-08-11 klockan 23:24. |
|
![]() |
![]() |