![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Tack för alla förslag jag börjar arbeta direkt med uthållighet.
Jag börjar installera G.Max och kontrollera filerna.
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Nu har jag fyllt koden och registerat i Gmax men
nu bara godtar inte den bara med ett felmedelande
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Observera också att du måste ha följande fil installerad för att kunna exportera ifrån gmax till Trainz format:
http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip - Installera alltså först gmax och registrera det. - Ladda hem filen http://www.auran.com/trainz/creation...ion_Studio.zip och kör installationen som finns innuti. - Starta gmax via genvägen "Trainz Asset Creation Studio" som nu finns på skrivbordet. Du skall inte starta med vanliga ikonen för gmax för då kan man inte exportera till trainz! Sen hittar du en del tutorials här: http://www.auran.com/TRS2004/learning.htm Som sas tidigare så ladda även hem "bibeln" content creations guide som finns här: http://files.auran.com/TRS2004/downl...tors_Guide.zip Där står hur alla objekt skall skapas med config filer för att funka i trainz.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Skrev mitt förra svar medans du postade tydligen...
Efter att du även installerat den fil jag nämnde ovan och startar via "Trainz Asset Creation Studio" så bör du få upp ett alternativ att välja Open GL eller DirectX, prova med DirectX o se om det hjälper.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Vilket följade ska jag göra här Motivera gärna.
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tryck ok så öppnas programmet
Du behöver inte göra mer. Det gjorde inte jag i alla fall ![]()
__________________
Arvid Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Nu börjar jag projektet men hur Impoterar man ett
objekt hit?
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Vad vill du importera?
menar du att du ska börja bygga eller importera något objekt?
__________________
Arvid Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
|
![]()
Jag menade bygga men hur gör sina objekt
till 3D eller vanligt beskriv gärna.
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg |
![]() |
![]() |