![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Hur du gör en byggnad
(Recept för en byggnad) du behöver: 1 st config fil 1 st im/pm fil en eller flera texturfiler en eller flera config-filer till dina texturer resten av filerna används inte till något mig veteligt... du smetar ihop dessa i en mapp som heter tex. "byggnadens-namn" som du lägger i din scenery mapp (Trainz\World\custom\scenery\"din-mapp"). så om man går in i Trainz\World\custom\scenery\"din-mapp" så ska man hitta alla filer, inte en ny mapp, utan alla trevliga filer som skapar denna kaka. jag tror att du har problem i din config fil... om du har en dubbelfnutt -> " <- så ska det finnas en till dubbelfnutt i slutet av den meningen, så det kan inte finnas en rad men bara en dubbelfnutt! dina .textur-filer ska se ut så här om du har en bild som heter "hej.tga": filnamn: hej.texture.txt innehåll i filen: Primary=hej.tga Tile=st sedan vet jag inte hur spelet ställer sig till särskrivna namn som "Coop forum.im" eller "Coop_Forum.im" du kanske ska prova att döpa om din im fil till "coopforum.im" så kan det kanske fungera (samt att då ändra i din config fil) sedan vet jag inte om man måste specifiera alla texturer på något sätt i config filen... (då jag har alla texturer i en fil) Lycka till!
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2005-07-21 klockan 11:25. Anledning: ändrar lite i texten bara :) |
![]() |
![]() |