![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag har följt många olika tips och guider och annat men kan ändå inte få i n det i Trainz.
Kan det bero på något i "Configure Trainz" tros? Eller så sparar jag mina saker på fel ställe. Exemplet är från min coop forum affär
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
En helt oinitierad, men glad kommentar från en som inte håller på så mycke me TRS...
![]() I filen "config.txt" och raderna username och descriptil, där det sen står Coop forum... Värdet "Coop forum" har i din fil bara "fnuttar" i början men inte i slutet... Är det korrekt? Förlåt om jag tassar in på områden jag inte känner till, men det såg lite konstigt ut... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tack för tipset mazz men det ändrade tyvärr inget
![]()
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hur blir det om du slopar mappen affärer och lägger mappen Coop forum direkt under scenery.
Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
det som bengan skriver är rätt, du kan inte ha två mappar i scenery mappen. du ska bara ha en (annars så kommer det aldrig att fungera om du inte lägger en konfig fil i den första mappen)
sedan vet jag inte hur mycket den gillar att ha ett två ordigt asset-filename (som inte är ihopskrivet) för utc så ser en config fil ut så här: Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Det fungerar ändå inte ![]() Trainz build;är det den jag har som jag ska skriva?
![]() |
#7 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag undrar varför det kommer fram ett meddelande där det står "ignoring mesh,missing asset for cylinder02"=(nåt sånt) Kan det vara något?
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:49. |
![]() |
![]() |