![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nej det skulle förvåna mig väldigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Det går extremt trögt...
Om jag inte minns fel så kunde man inte Bifoga filel förut, som man kan nu, kankse därför?. Eller den nuvarande serverns hårddisk kanske inte mår så bra?.
![]() Senast redigerad av Sigma den 2005-06-07 klockan 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jo, det är väldigt segt emellanåt.
Påminner om nån form av routing-problem för varje fil tar tid innan den börjar ladda men när laddning väl sker så får man normal hastighet på just den filen. Men hellre ett slött forum än inget alls ![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Väldigt tråkigt med alla problem, att det ligger nere ibland och går segt imellanåt!
Ja, är det pengar som behövs (brukar ju vara det!), så är jag också villig att offra en slant. Man kan ju inte vara utan detta kanonbra forum! Och är vi många, så behöver det inte bli någon stor summa per person...
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Har kikat lite och skulle behöva lite hjälp med att jämföra olika datorer.
Har tre olika att välja på - AMD Athlon 1,4 GHz med 512 MB RAM (2000:-) - AMD Sempron 2400+ 1,66 GHZ med 1 GB RAM (3000:- helt ny) - P4 2.4 GHz med 256 MB RAM (omkring 2000-2500 kr) Vilken av dessa har den snabbaste processorn? Att P4 borde vara snabbast det är jag med på men hur mycket skillnad till AMD är det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Är det enbart för webbserver till e-buzz eller kör du även SQL osv på den?
Vet inte hur stor skillnaden är men 1 GB i minne borde väl väga rätt tungt om man nu måste utgå ifrån de paketen. Kan du inte slita av minnet o sätta i P4:an när ingen tittar? ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
P4:an + 512MB mer RAM (500:- nytt) = mycket bätre än de andra 2!.