![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Jaha, då har ju mötet varit och då kan man ge sig katten på att man kommer på mer saker.
Så lite sent påtänkt, men med förhoppning att det kanske ändå vidarebefodras till AURAN. 1. När man kladdar landskap, så skulle det vara önskvärt. Att texturerna inte så strikt följer rutnätet som det gör nu. T.ex. om man drar en lång raksträcka diagonalt över bordet och vill lägga dit lite grustexture. Så går ju texturen zick zack fram jämns med spåret. 2. Rutnätet. (Har för mig att jag läst om det här tidigare. Att något är på gång, men är osäker) Mindre rutnät än dom 10x10 som är nu. 5x5 eller ännu hellre 1x1 meter. Går ju då att bygga betydligt mycket bättre landskap, med bergväggar och diken inpå spår och vägar. Men då är det ju frågan om våra datorer klarar av det. Någon som känner igen punkt 2 och har svar på det eller har jag bara läst detta i mina egna drömmar. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
I RSP kommer rutstorleken TROLIGEN att vara variabel eller rutorna att inte ha så stor betydelse
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Har du fått någon info.
Om allt det matrial som är gjort till Trainz idag. Även kommer att fungera till RSP. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Men... inte visste jag att Kenny är jultomten! (Tittar på bilderna hos auran)
![]() Ser ut som ni var ett glatt gäng ![]() Synd att ni inte får avslöja mer.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
Citat:
![]() Bilden är från när några av oss träffades på stationen (Victoria) någon timme innan mötet. På mötet var vi mellan 30 och 40 pers, jag tänkte inte på att räkna.
__________________
Kenny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]()
Hej!
Jag läste om RSP här: http://www.auran.com/TRS2004/future_f.php och där säger det en massa underbara saker om vad som ska komma, de säger också att RSP kommer ut om ca 2 år. Är detta datum aktuellt eller? Fick ni reda på något ungefärligt datum på mötet? En till fråga: Är RSP nästa version av trainz eller kommer det någonting i mellan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Som alltid kan jag bara skriva om vad jag fått veta från andra.
Andra är ibland Greg Lane (VD på Auran) och ibland andra källor. Henk P brukar svara när jag ber om ett mer exakt svar från honom att: Dear Kenny, I could tell you that, but since it is not official I would have to shoot you once you know ![]() ![]() Det som "nästan" är officiellt är att det till (H)Julmaknaden 2005 kommer att finnas en ny TRS2006/EE/Trainz xx eller ett annat namn. Det är en vidareutveckling av den TRS2004 som vi sålde på (H)Julmarknaden 2003. Det är ju kutym i spelbranchen att en produkt som släpps före julhandeln ofta har nästa år i namnet. Det är en vidareutveckling av TRS2004 med ett antal nya funktioner bland annat att man kan.. glömde att jag inte fick prata om detta ![]() Sedan är det RSP. Här har Auran sagt att det är en helt ny plattform med multiplayerfunktioner och att tågens dynamik blir helt ny. Greg Lane lovade även att den AI som finns i TRS2004 kommer att helt skrivas om och att det blir ett antal stora ändringar vad gäller Download Station. När han fick frågan om när RSP kommer att släppas så log han (mer än vanligt) och svarade " förhoppningsvis strax efter att den är färdig". Min gissning är att det blir 2-3 år efter EE
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]()
Eftersom ni redan har havt erat möte så är detta svar lite sent ute men då det är ett tag kvar tills RSP kommer ut så kanske dessa förslag kommer med i ett framtida möte.
Auran har på deras sida sagt att de vill att RSP ska bli den mest realistiska järnvägssimulatorn som finns och då tycker jag att de ska ta med funktioner så som att kunna öppna dörrarna på ett tåg(inte med strömavtagarknappen) olika sorters ljus längst bak i tåget, bättre anpassning för tunnelbanor(fysik och dylikt) och vissa andra kontroller som gör förarhytten mer realistisk. Jag tycker också att det ska animerade människor(som går in och ut ur tågen och inte bara teleporteras in i tågen.), mer stöd för olika bromstyper och fysik(lite som i msts, att man kan ställa in vagnarnas bromskraft,friktion m,m) Men efter som de har satsat på att skapa "the best Railroad Simulator even seen to your PC!" så har de väl tänkt på allt det här och lite till. |
![]() |
![]() |