![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Per!
Låter intressant med en färjerutt. Är det Nyborg - Korsör som du bygger? Ska järnvägen vid färjelägena vara med? Så man kan lasta/lossa vagnar? Angående din fråga om fronten på färjan, så tror jag att den som gjort modellen av färjan måste göra så den går att stänga och öppna med P-knappen!? Så fråga byggaren först om han kan animera den! När det gäller lossa och lasta vagnar på färja i aktiviteter, så har jag två idéer: 1. Man gör spåren på färjan osynliga. Detta gör man genom att sätta detajnivån på spåren till 10 (högerklicka på spåren) och sen kör man i detajnivå 9 (options i msts). Problemet är att man måste kolla att alla andra objekt har lägre detaljnivå än 10 och man ser inte heller spåren på färjan. 2. Man har två färjor brevid varann i färjeläget. En som objekt och en man kan köra. I första aktiviteten kör man ombord vagnar på "objekt-färjan" och i nästa aktivitet, så kör man iväg med den körbara färjan. Håll oss gärna uppdaterade om denna rutt och jag vill gärna se bilder ifrån den!