|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Kommer Henk och Greg hit till Sverige? En snabbvisit eller är något längre planerat?
Jag har några saker. Ska sammanställa med några screenshots och visa. Återkommer. Skulle vara kul med en rapport efter träffen
|
|
|
|
|
|
#2 | |||
|
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Kenny |
|||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
- Ability to disable tracksounds in each items config. That would make driveable ships, trucks, planes alot more fun... Also more control over sound, ability to disable sound for an object in surveyor etc.
- Real dynamic lightning. - AI-drivers that work together with a simulated dispatcher and also real working signal-system that can handle bidirectional traffic on singel lines. - Track with builtin catenary! - Ability to archive content you don't want from inside surveyor. Those should be placed in a separate folder for optional easy deletion. - Display of an objects polygoncount in surveyor. - More control over builtin roads and traffic. Ability to replace ALL builtin traffic with own models in a map. - Triggers that consider the direction of movement.
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
|
-Ability to superelevate tracks, for a more realistic driving experience. Especially on high speed lines.
- A measureing function that follows the track. This function will allow you to put signs and trackside objects in an exact distance from each other. -Ability so set a value for curve radius. -A function (button) in surveyor that allows you to se height in every spline point and the gradient between them (like the showing of junction names (or numbers) in surveyor).
__________________
Mer semester åt folket NU!!! |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
Citat:
__________________
Kenny |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Citat:
I nuvarande motor så är ju mycket ljus "fusk" och snarare en textur som läggs ovanpå? Tex vägbelysning, strålkastare osv. Blir lite roliga effekter när man ändrar höjd på en lampa och ljuskäglan försvinner under jord eller när ett tåg kör under och endast marken belyses, inte tåget. Jämför med exempelvis Half Life 2 eller Farcrys grafikmotor Andra saker är ju att vattnet bara reflekterar himlen men inte objekt/tåg på broar osv. Fast viktigast är nog att få bort spårljudet och bättre AI
__________________
/MVH Patrik
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
TACK, då vet jag om dom kommer med motfrågor
__________________
Kenny |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
Jag vet inte om detta går att fixa i dag men om inte så skulle jag vilja ha mer realistiska signaler, till exempel blinkande; att advance-crossing-signalen fungerar och inte bara blinkar.
Och så håller jag med Deskgrunt om att det skulel vara kul med dynamic lighting. |
|
|
|