![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Inlägg från två tidigare trådar.
Det skulle inte vara dumt att kunna rotera på baseboarden. T.ex. om man råkar bygga mot väster och det var tänkt åt norr. Man skulle även få ännu större användning av modulerna som byggs, om det gick att rotera. __________________________________________________ ______________ Jag tillhör en av dom som är så förbaskat nyfiken, så att jag kan inte låta bli och ladda hem allt möjligt från DLS. Oftast blir det väldigt mycket skräp som jag inte har andvändning för. Tycker att jag sitter mer i TrainzObjects och gallrar bort, än vad jag håller på med själva Trainz. Det tokiga är att jag hinner inte ikapp. Gallrar jag bort 100 objekt, så har jag istället laddat hem 150 st nya istället. Hamnat i en ond cirkel. Har som önskemål att det framförs till Auran. Att nästa kommande version av Trainz eller om det går via en uppdatering. Att det tillkommer en funktion att man kan Arkivera eller ta bort hemladdade objekt i Trainz redan. Typ att man sätter ut ett hus på bordet och upptäcker att detta hus inte riktigt är i min smak. Att man då bara markerar det huset och får det arkiverat eller borttaget. Skulle vara guld värt för mig, att slippa köra TrainzObject och leta efter objekt som man vill ta bort. Det vore kanon om ni på STW. Hade lust att framföra detta till AURAN. Skulle gärna själv göra detta, om nu inte min engelska vore så förbaskat dålig och jag vet inte vad jag ska skriva eller uttrycka mig, för att dom ska förstå. Vore även kul och höra om ni andra sitter med samma problem och hur ni försöker lösa det hela. Bengan. Senast redigerad av Bengan den 2005-04-12 klockan 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Kommer Henk och Greg hit till Sverige? En snabbvisit eller är något längre planerat?
Jag har några saker. Ska sammanställa med några screenshots och visa. Återkommer. Skulle vara kul med en rapport efter träffen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Kenny |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
- Ability to disable tracksounds in each items config. That would make driveable ships, trucks, planes alot more fun... Also more control over sound, ability to disable sound for an object in surveyor etc.
- Real dynamic lightning. - AI-drivers that work together with a simulated dispatcher and also real working signal-system that can handle bidirectional traffic on singel lines. - Track with builtin catenary! - Ability to archive content you don't want from inside surveyor. Those should be placed in a separate folder for optional easy deletion. - Display of an objects polygoncount in surveyor. - More control over builtin roads and traffic. Ability to replace ALL builtin traffic with own models in a map. - Triggers that consider the direction of movement.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
|
![]()
-Ability to superelevate tracks, for a more realistic driving experience. Especially on high speed lines.
- A measureing function that follows the track. This function will allow you to put signs and trackside objects in an exact distance from each other. -Ability so set a value for curve radius. -A function (button) in surveyor that allows you to se height in every spline point and the gradient between them (like the showing of junction names (or numbers) in surveyor).
__________________
Mer semester åt folket NU!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
__________________
Kenny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
I nuvarande motor så är ju mycket ljus "fusk" och snarare en textur som läggs ovanpå? Tex vägbelysning, strålkastare osv. Blir lite roliga effekter när man ändrar höjd på en lampa och ljuskäglan försvinner under jord eller när ett tåg kör under och endast marken belyses, inte tåget. Jämför med exempelvis Half Life 2 eller Farcrys grafikmotor ![]() Andra saker är ju att vattnet bara reflekterar himlen men inte objekt/tåg på broar osv. Fast viktigast är nog att få bort spårljudet och bättre AI ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
TACK, då vet jag om dom kommer med motfrågor
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |