Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-12, 21:54   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Inlägg från två tidigare trådar.

Det skulle inte vara dumt att kunna rotera på baseboarden.
T.ex. om man råkar bygga mot väster och det var tänkt åt norr.
Man skulle även få ännu större användning av modulerna som byggs, om det gick att rotera.
__________________________________________________ ______________

Jag tillhör en av dom som är så förbaskat nyfiken, så att jag kan inte låta bli och ladda hem allt möjligt från DLS. Oftast blir det väldigt mycket skräp som jag inte har andvändning för.
Tycker att jag sitter mer i TrainzObjects och gallrar bort, än vad jag håller på med själva Trainz. Det tokiga är att jag hinner inte ikapp. Gallrar jag bort 100 objekt, så har jag istället laddat hem 150 st nya istället. Hamnat i en ond cirkel.

Har som önskemål att det framförs till Auran.
Att nästa kommande version av Trainz eller om det går via en uppdatering.

Att det tillkommer en funktion att man kan Arkivera eller ta bort hemladdade objekt i Trainz redan.

Typ att man sätter ut ett hus på bordet och upptäcker att detta hus inte riktigt är i min smak. Att man då bara markerar det huset och får det arkiverat eller borttaget.
Skulle vara guld värt för mig, att slippa köra TrainzObject och leta efter objekt som man vill ta bort.

Det vore kanon om ni på STW. Hade lust att framföra detta till AURAN.
Skulle gärna själv göra detta, om nu inte min engelska vore så förbaskat dålig och jag vet inte vad jag ska skriva eller uttrycka mig, för att dom ska förstå.

Vore även kul och höra om ni andra sitter med samma problem och hur ni försöker lösa det hela.

Bengan.

Senast redigerad av Bengan den 2005-04-12 klockan 22:00.
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 12:02   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Kommer Henk och Greg hit till Sverige? En snabbvisit eller är något längre planerat?

Jag har några saker. Ska sammanställa med några screenshots och visa. Återkommer.

Skulle vara kul med en rapport efter träffen
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 12:14   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Kommer Henk och Greg hit till Sverige? En snabbvisit eller är något längre planerat?
Detta år är det "bara" London och Frankfurt planerat, däremot vill Henk med familj gärna komma hit på semester nån gång


Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag har några saker. Ska sammanställa med några screenshots och visa. Återkommer.
Jättebra! Jag printar och tar med mig till dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Skulle vara kul med en rapport efter träffen
Självklart!! Hoppas jag inte glömmer kameran
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 13:31   #4
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

- Ability to disable tracksounds in each items config. That would make driveable ships, trucks, planes alot more fun... Also more control over sound, ability to disable sound for an object in surveyor etc.

- Real dynamic lightning.

- AI-drivers that work together with a simulated dispatcher and also real working signal-system that can handle bidirectional traffic on singel lines.

- Track with builtin catenary!

- Ability to archive content you don't want from inside surveyor. Those should be placed in a separate folder for optional easy deletion.

- Display of an objects polygoncount in surveyor.

- More control over builtin roads and traffic. Ability to replace ALL builtin traffic with own models in a map.

- Triggers that consider the direction of movement.
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 21:55   #5
Hinken
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
Standard

-Ability to superelevate tracks, for a more realistic driving experience. Especially on high speed lines.

- A measureing function that follows the track. This function will allow you to put signs and trackside objects in an exact distance from each other.

-Ability so set a value for curve radius.

-A function (button) in surveyor that allows you to se height in every spline point and the gradient between them (like the showing of junction names (or numbers) in surveyor).
__________________
Mer semester åt folket NU!!!
Hinken besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 23:02   #6
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
- - Real dynamic lightning.
Vad menar du ? Gärna ett exempel
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 23:24   #7
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Vad menar du ? Gärna ett exempel
Jag menar att ljuskällor verkligen skall fungera som ljuskällor och kasta ljus o producera skuggor.

I nuvarande motor så är ju mycket ljus "fusk" och snarare en textur som läggs ovanpå? Tex vägbelysning, strålkastare osv.

Blir lite roliga effekter när man ändrar höjd på en lampa och ljuskäglan försvinner under jord eller när ett tåg kör under och endast marken belyses, inte tåget.

Jämför med exempelvis Half Life 2 eller Farcrys grafikmotor

Andra saker är ju att vattnet bara reflekterar himlen men inte objekt/tåg på broar osv.

Fast viktigast är nog att få bort spårljudet och bättre AI
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 23:48   #8
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

TACK, då vet jag om dom kommer med motfrågor
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009