|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-03-21, 12:56 | #1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Silent Hunter 3
Någon här på forumet som köpt Silent Hunter 3 ännu?
Funderar på att skaffa det så snart det finns i butiken här i stan. Vad screenshots och video visar verkar det vara väldigt snyggt och läser man lite kommentarer har det fått mycket beröm. Så vad säger folk här? ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2005-03-21, 13:06 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
Det damp ner i min postlåda för ett par minuter sedan. Jag har inte hunnit installera men kan ialla fall berätta om leveranstiden från play.com. Jag beställde sent på onsdag kväll, spelet skickades på torsdag och var alltså här idag (måndag). Priset blev 267:-. Hade kostat ett halvt spel till (400:-) att köpa det i Sverige, så det var ett riktigt bra pris.
-Niklas |
2005-03-24, 00:27 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej Fredrik.
Har spelat lite på Silent Hunter 3. Mycket fin grafik,detaljerat och när skjuter iväg torpeden dyker det upp liten ruta så man kan följa torpeden. Man kan se när torpeden träffar och vattenkaskaderna som skjuter upp över fartyget med följande explosioner. Man får allt se upp för flygplan som går till attack,jagare som lömskt smyger runt en och Pingar innan dom släpper sjunkbomber på en. Stridsrapport: Efter en hård och bitter strid blev jag sänkt,i ytläge hade omfattande skador och slut på torpeder. Men innan dess sänkte jag 3 jagare 1 hangarfartyg. Slut på Stridsrapport. Ett tips om jagare eller annat ubåtsjägarefartyg, vid attack från jagare osv.vänta med skjuta iväg en torped tills jagaren kommit till den punkt där man inte kan undgå att träffa.Det vill säga oavsett vilket håll jagare girar så exponerar den ändå sin längd. Ha det så trevligt. Mvh. bengt |
2005-03-24, 20:08 | #5 |
Guest
|
Låter häftigt! Nån som har några screenshots?
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2005-03-24, 20:21 | #6 |
Admin & STW-member
|
Inga egna än så länge men har finns en bunt annars
http://www.gamespot.com/pc/sim/silen...reenindex.html ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2005-03-25, 01:46 | #7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
Ser ju trevligt ut!
Jag får lite nostalgikänsla och kommer ihåg när man spelade nån ubåtsimulator på C64:an (eller var det vic20 eller Amigan) /MVH Patrik TRS industrispår för svenska produkter mm.: http://web.telia.com/~u41408022/ |
2005-03-25, 14:16 | #8 |
Senior Member
|
Detta spel är ett mästerverk. Ett måste för alla som gillar U-båtar. Har haft i några dagar nu och det är jäkligt roligt!
/Johan |
2005-03-27, 00:47 | #9 |
Medlem
|
Men det utspelar sig fortfarande i andra världskriget så det finns inga moderna atomubåtar med?
/SD |
2005-04-11, 01:00 | #10 | |
Medlem
|
Citat:
Atomubåtarna finns i simulatorn "Dangerous Waters". (vad märkligt det blev - img-taggarna blev länkar i stället för bilder och bilderna hamnade efter inlägget, dessutom bredvid varandra i stället för under varandra)
-Niklas Senast redigerad av niknil_9000 den 2005-04-11 klockan 01:10. |
|
2005-04-11, 11:46 | #11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Till sista bilden:
"Va har du gjort med min båt!?" Sjysta bilder, verkar kul... om man gillar att spränga saker i luften. /Jonatan
2005-04-11, 22:17 | #12 | |
Medlem
|
Citat:
Fascinerande spel, det där. I stället för att skicka en torped i sidan på det stackars offret, kan man ställa in torpeden på magnetisk detonation och ett gångdjup på 1-2 meter under målets djupgående. Då detonerar den rakt under målet och med lite tur knäcker man då kölen på det stackars offret.
2005-04-20, 16:52 | #13 |
Guest
|
Efter att ha läst denna topc blev jag "tvungen" att införskaffa spelet! Har dock stött på problem: när jag börjar köra från sparningar så kan jag endast köra i någon minut, sedan skickas jag ut till Windows och får upp en felrapport. Detta trots senaste grafikdrivrutinerna, 140 Mb ledigt RAM-minne och så vidare. Nån som vet vad som är fel? Har version 1.0 av spelet, men vad jag har sett så bli det inte bättre tillförlitlighet med 1.2...
|
2005-04-20, 17:07 | #14 |
Admin & STW-member
|
Det hände min kompis när han hade version 1.0 och blev bättre efter han uppdaterat spelet.
För mig har felet att man plöstligt är ute på sitt skrivbord hänt 1-2 gånger med version 1.1 Har inte uppdaterat ännu till 1.2 men det verkar som jag och min kompis är ensamma då om att bara kastas ur... Varför det blir så här har jag ingen aning om... mycket skumt. |
2005-04-20, 19:08 | #15 | |
Guest
|
Citat:
Dock har jag full förståelse för att vissa kanske tycker att det verkar drygt att första uppdraget i Career Mode är att bevaka ett visst sjöområde i 24 timmar (i realtid)... |
|