![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Att sätta 2 planes mot varandra blev inte bra för när texturen var delvis genomskinlig så las de ändå ihop och båda sidor visades endast åt ena hållet? Har en del kvar att lära tydligen ![]() EDIT: Jag gjorde en liten fusklösning med en box istället och raderade alla polys utom 2 o drog ihop ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-03-31 klockan 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
Se det tar sig
![]() ja att göra en box o ta bort alla sidor utom två är vad jag brukar göra oxå. En detalj i din .texture.txt fil, ändra tile=st till tile=none så kan du inte få texturblödningar pga upprepning som jag skrivit om förr. tile=st är egentligen bara till för om man upprepar texturen över ett plane åt något håll och det är pga av det som man ibland kan se en rand i ovankant på backdrops tex där nederdelen blöder över till ovankanten. Detta gäller inte bara texturer med alpha map utan alla texturer, så upprepas inte texturen använd tile=none ![]() /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Tack för tipset Tomas, ett mycket värdefullt sådant dessutom
![]() Just texturering är nog det jag upplever som knöligast i gMax.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |