![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]() Hej Laddade just Y7 caben med de typiska vinröda stolarna med de typiska ramverken som stolarna är fastsatta vid. Det gick åt fanders. 6000 polyoner! Fast å andra sidan så kan man säkert få ned det till åtmninstone hälften. Allt syns ju inte från kameran som visar caban. Har hört lite olika förslag till Aurans rekomendationer vad det gäller antal polyoner för ett lok. 10000 och 12000 sägs det. Vilket skall det vara? Försöklte få med en bild fast ha inte lyckats med det på ett tag. Vet inte vad jag gör för fel. Error uploading blir det bara. Är det någon mer än jag som har problem med det där? Hälsningar Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag brukar också ha problem med det
![]() MVH Arvid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Antar att du menar med bilder.
Den här bilden får jag med. Fast det var inte det jag ville visa. Kalle ![]() KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nu kanske det fungerade med bilden.
[8][8][8][8][8]Nä... KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu kanske det blev en bild. Ja en liten en.
![]() ![]() KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Oh,va snyggt!!
MVH Arvid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vad har den bilden med detta att göra Arvid?
Är det din bild förresten? Du har redan fått en varning och vid nästa tillfälle blir det att du blir avstängd att posta inlägg under en tid om det fortsätter... Om du är osäker på vad som gäller - Läs här http://msts.e-buzz.net/regler.html ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
LokKalle: snyggt som attan!
![]() En sak som jag undrat över är om Trainz LOD stödjer att det visas en simplare variant av inredningen när man tittar utifrån o in även om tåget visas med högsta LOD utvändigt? Typ så att inredningen belastar mest enbart när man sitter i. Öh, var det någon som förstod vad jag nyss skrev? Inte jag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
OK, det verkar ju vettigt.
Jag tänkte på att man kan se inredningen utifrån genom fönstren och det vore ju dumt att belasta med hela den detaljerade inredningen när man ser utifrån. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Kanonsnyggt Kalle!
MVH Bamse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Roligt att ni tycker det ser bra ut.
När det hela blir färdigt så skall det nog bli med någon sort mörka transperanta fönster så Y7an sett utifrån kommer att vara utan smådetaljer inne i cabaen så som stolsben och annat smått och gott. Caben (som är ett lok för sig, kan man väll säga) har där emot med alla detaljer så långt man nu vill våga sträcka sig vad det gäller polyoner och texturer. Om man inte har några kamrer på utsidan så kan men skala av hela ytterhöljet och allt krimskrams som utsidan består utav och använde de polyinerna till detaljer inne i caben i stället. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Instämmer i körens lovsång till dig LokKalle, ser helt underbart snyggt ut. Y7 har jag gjort ett antal resor i som barn så att få en interiör plus cab vore pricken över i.
Återigen, snyggt ![]() ![]() ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |