Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-12, 21:28   #1
Chessie System
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ängelholm, Sweden.
Inlägg: 273
Skicka ett meddelande via MSN till Chessie System
Standard Hej på er alla!

Tjenare! Hur är läget med er nu för tiden? Skulle bara in och hälsa på er och se hur ni har det nu för tiden. Skriv gärna kort vad som har hänt det senast tiden inom MSTS?


/Chessie System
Chessie Railroad System 1972 - 1986
"Gone but not forgotten"
Chessie System besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-11-12, 22:13   #2
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Kul att se en gammal ficklampeförebyggare för 3d byggarna här igen![8D] Det är nog inte rätt person att jag förklarar lite kort vad som har hänt men en liten sammanfattning får man väl göra åtminstone?

Ett nytt program som underlättar för att se signaler etc finns ute, det är mycket underlättande för de som bygger aktiviteter och rutter.(säger en del på forumet, ej testat det dock[:I])
Du kan läsa mer om det i "denna tråden" då jag inte har så mycket kunskap inom området...

En rykande färsk nyhet kan man säga, är att SVTTL är pånyttstartat av VL på forumet, numera under adressen svttl.tk. Alla bolag etc startar på nytt och har lite annorlunda rutiner.

Det är även två ÅNGLOK under byggnation, ett "Litt B" lok som görs av Jonatan(ångloks o kattritar proffset himself) och Zarr gör även loket "Litt Sb", så vi har en fin framtid på 3d fronten enligt min smak![]

På banbyggarfronten(inte sidan) så är det som vanligt, Mats(mazz), Håkan(hawk), Thor-Ulf(totte) m.fl bygger vidare på sina fina skapelser, Mazz har gjort en större ändring i sin bana genom att ha bytt till scale rail som ser ut "så här exempelvis" till skillnad från originalspåren...

Detta var väl inte så jätte litet medelande men jag tror mig ha fått med det viktigaste på Msts fronten.


MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-13, 08:57   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hallå Chessie!

Förutom det som vr98olli skriver om, så håller Micke på med Regina och öresundståg m.m.

Tjalle har gjort helt underbara kontaktledningsstolpar.

Och när det gäller rutter, så har http://www.graphics15.de/ släppt Wupper Express 8.0. En kanonrutt som Hawk gjort en uppdatering till!

Scale Rail hittar man här: http://www.3dtrains.com/ Dom är ljusår bättre/snyggare än orginalspåren....




http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-15, 19:32   #4
Chessie System
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ängelholm, Sweden.
Inlägg: 273
Skicka ett meddelande via MSN till Chessie System
Standard

Snacka om vilken framsteg ni har gjort. Själv har jag änligen fått igång min gamala Pontaic och fått den besiktigad. Nu bränner jag gummi för fult på helgerna. Men nu är snart vintern här och börja att bli sugen att köra lite tåg igen. Men tyvärr har jag slavat bort alla mina viktig anteckningar under flytten när jag höll som bäst med ljusen till tågen. Får se om jag har lust att börja om från noll igen. Det var ganska kul att att höll på att programera för att koppla bort tankarna ifrån jobbet.


/Chessie System
Chessie Railroad System 1972 - 1986
"Gone but not forgotten"
Chessie System besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 21:50   #5
Chessie System
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ängelholm, Sweden.
Inlägg: 273
Skicka ett meddelande via MSN till Chessie System
Standard

Jag har även bytat msn adress för dom som vill ta kontakt med mig. Min adress och e.mail är chessiesystem@telia.com


/Chessie System
Chessie Railroad System 1972 - 1986
"Gone but not forgotten"
Chessie System besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
tack till stw och alla ni andra... jswmusic Trainz - Allmänt om Trainz 5 2005-03-02 13:09
Tack för alla bra inlägg anders_qw Landskapsdesign - Trainz 3 2005-02-18 16:29
Från oss alla till er alla Rc1166 Off-topic 0 2004-12-23 22:13
Förslag till alla banbyggare Barman Landskapsdesign - Trainz 0 2003-07-02 16:20
Kan inte alla bara sluta bråka!!! prymikom Off-topic 5 2002-12-08 23:07



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009