Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-16, 18:26   #1
rotten
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
Standard Tänka sig

Tänk att just jag skulle bli den lyckliga! Satt och läste på forumet om de nya fina grejerna som är på väg till msts och funderade på om om skulle börja köra litet med den simulatorn igen. Så jag klickade på länken Startsida längst upp på forumet för att kolla vad det finns att ladda ner på sajten.

Då dyker denna bilden upp...


Tänkte först att "va f-n är detta för skit". Men sen så vet man ju aldrig. Tänk om...

Så jag klickade på länken men resultatet vad detta (notera de skumma grejerna i förgrunden)....


Frågan är hur denna reklam tagit sig in på e-buzz.

//John
rotten besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 20:06   #2
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Ja du, inte finns den på e-buzz i alla fall. Mitt tips är att du har en litet spy program som ligger och snurrar och som triggar på något fortskaffningsnmedel och som därmed triggat igång denna reklam. e-buzz är INTE på något sätt reklamfinansierat!


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 20:40   #3
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Janne

e-buzz är INTE på något sätt reklamfinansierat!


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Hehehe...Janne dementerar genast att E-buzz skulle leva ekonomiskt på reklam! [}]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 22:46   #4
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Kvarne, du får gärna spydigt kalla det dementi om du vill. Själv föredrar jag att lägga fakta på bordet så att inga fler missförstånd sker i detta avssende. Christian som driver servern är INTE beroende av reklamfinansiering. Ett hett tips är att hålla rent i era datorer innan ni slungar anklagelser mot e-buzz och indirekt Christian som utan ersättning ställer servern till e-buzz förfogande.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 22:53   #5
Jonte
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 324
Skicka ett meddelande via ICQ till Jonte
Standard

Ta det lugnt Janne, det var knappast illa menat.

Men man bör inte klicka på reklamen, även om det står att du vunnit en bil eller 1 miljon så stämmer det ju inte förstås...

Lavasofts Ad-aware är gratis och ett bra svenskt program som tar bort all sorts spyware.


Jonte
Jonte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 23:45   #6
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Jonte

Ta det lugnt Janne, det var knappast illa menat.

Men man bör inte klicka på reklamen, även om det står att du vunnit en bil eller 1 miljon så stämmer det ju inte förstås...

Lavasofts Ad-aware är gratis och ett bra svenskt program som tar bort all sorts spyware.


Jonte
Finns på www.lavasoft.com
  Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 23:50   #7
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Man bör också komplettera med Webroots Spy Sweeper som hittar det som Ad-Aware inte hittar. http://www.webroot.com/?pc=64150&rc=...3368&oc=5&ps=R


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-18, 19:20   #8
rotten
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Janne

Kvarne, du får gärna spydigt kalla det dementi om du vill. Själv föredrar jag att lägga fakta på bordet så att inga fler missförstånd sker i detta avssende. Christian som driver servern är INTE beroende av reklamfinansiering. Ett hett tips är att hålla rent i era datorer innan ni slungar anklagelser mot e-buzz och indirekt Christian som utan ersättning ställer servern till e-buzz förfogande.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
För din information, Janne, så är min dator kliniskt ren, jag har fullkomlig koll på vad som finns, och som inte finns, på mina 6 datorer.

Jag skrev inlägget för att jag tycker det var en lustig grej. Det var mycket förvånande att den dök upp, med tanke på att jag har popup-blocker sedan länge. Det var även litet lustigt att jag, som så klart vet bättre, jag har sett dessa förr, ändå funderade på ifall det var ett riktigt meddelande. Roligast var den risiga designen på den andra sidan. Det som dock var tråkigt var att bli påhoppad och behandlad som nån jäkla newbie.

Framför allt så skrev jag inlägget som information till de som nyttjar siten och de som driver siten. Detta hände mig, har det hänt någon fler? Jag vet att ni inte använder er av reklam, men detta kan trots allt ha hamnat här utom er kontroll. Jag vet att min dator är ren, men det kan vara något annat på min sida som orsakar det. Hur som helst, faktum kvarstår, popupen dök upp på denna sajt. Och den har gjort det igen, dock har den då blivit fångad av blockern.

//John
rotten besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-18, 20:14   #9
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Jag har testat med Explorer och Firefox och får ingen pop-up på e-buzz och har aldrig fått tidigare heller. Jag gav ett i mitt tycke värdefullt tips. Hur det mottages må vara upp till mottagren. Jag ville också passa på att poängtera att e-buzz inte är reklamfinansierad.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-18, 20:30   #10
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

...och som, extra komplement bör man använda Spybot Search & Destroy. Finns på www.download.com .

____________________

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat
Gammal 2004-07-18, 21:48   #11
rotten
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Janne

Jag gav ett i mitt tycke värdefullt tips. Hur det mottages må vara upp till mottagren.
Dito.

//John
rotten besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Att tänka på vid allmän bilduppladdning! Fredrik Off-topic 12 2003-06-03 17:07



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009