Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > SST - Simulator för spårburen trafik > SST - Simulator för spårburen trafik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-28, 18:01   #1
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev jimmyroq

Har fått en del förfrågningar angående ljud och hur tåg rör sig genom växlar etcetera. Som Fredrik skrev så kommer det inte bli något släpp den 30 juni som först var planen, vi får se om det kanske kan bli något till mitten av juli, dock inte med riktigt den funktionalitet som från början utlovats.

En missuppfattning som råder är att det är frågan om ett spel. Det är det inte. SST är en tågsimulator som ska kunna användas på olika sätt, där ren underhållning/spel inte utesluts. Från början har huvudsyftet dock varit att skapa en simulator för olika typer av tågrelaterad forskning, men även andra typer av tillämpningsområden ska kunna ha nytta av simulatorn. Utbildning av lokförare är en möjlighet. Ett rent tågspel en annan.

Detta innebär att SST som plattform måste vara väldigt fri att anpassa, vilket också har varit vårt mål. Sånt som inte går att göra "direkt från kartong" ska åtminstone vara lätt att fixa till om man har lite programmeringskunskaper. Programvaran kommer ju släppas som öppen källkod, vilket innebär att alla kan bidra till utvecklingen och även anpassa plattformen efter det man är ute efter.

Så, efter denna lånag utläggning - svar på frågorna:

Ja, man kommer självklart kunna specificera egna ljud.

Ja, vi strävar efter att få en realistisk modell av hur tåget uppför sig på banan, framför allt därför att en tillämpning är VTI:s körsimulator med rörelseplattform.
OK, det är jag med på att det är en SIMULATOR och inte ett spel.

Program till flygsimulatorer brukar kosta en [}] massa pengar, så vad kommer detta spel (o, förlåt SIMULATOR) att kosta, och vad krävs av datorn: (Minne, processor (Win98, XP), grafikkort mm. Det är också fakta som skall läggas på bordet.[:0]
 
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 31 2003-05-23 10:51
OL_Skyltpaket Nr1 - KLart för release! Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 9 2003-03-24 08:53
VHJ närmar sig release Banbyggarna Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 56 2002-10-05 06:08
Mafia mkt nära release Kvarne Off-topic 19 2002-09-06 11:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009