Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-28, 14:51   #31
mralex
Nydligen medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 22
Skicka ett meddelande via ICQ till mralex Skicka ett meddelande via MSN till mralex
Standard

Hur får man in Lantmäteriets kartor i Surveyor?
mralex besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-28, 15:03   #32
rojo75
Member
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 43
Standard

Citat:
quote:Hur får man in Lantmäteriets kartor i Surveyor?
Genom att använda något som kallas "basemap" (sök på DL Station). Det kan vara lite trixigt innan man förstår helt hur det fungerar, men det gör det. Den skapar helt enkelt ett objekt med en textur på, som du väljer själv. T ex en bild från Lantmäteriet. Man måste dock se till att få rätt skala på den och sedan matcha texturstorlekar som t ex 512x512 eller 1024x1024. Har man inget konto hos Lantmäteriet blir det också en del klipp och klistra från java-applikationen.
rojo75 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-31, 00:18   #33
Hinken
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
Standard

Rojo 75!

Jag är bara lite nyfiken på hur det går med din M 25:a[8]

I mitt tycke är det den mest klassiska av Göteborgsvagnar! Hoppas att du snart lägger ut lite bilder så att vi andra spårvägstokar kan följa hur bygget fortskrider och att vi har något att mysa till i försommarkällen!
Hinken besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-27, 20:25   #34
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Trevliga bilder, fin bana, hur går det egentligen?

M.V.H Tobias
år 2004!
------------------------
Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/
En tågsida på G med Itino.
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-27, 21:11   #35
henke_89
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Mölndal,Sverige.
Inlägg: 56
Skicka ett meddelande via MSN till henke_89
Standard

Du får till det riktigt bra!

MVH Henke
henke_89 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-20, 12:59   #36
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Tänkte höra hur det går med banan, hoppas att den inte är nedlagd.


nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-20, 16:47   #37
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev snobben

Tänkte höra hur det går med banan, hoppas att den inte är nedlagd.


nice guy
Nä de vore la synd, Kal å ja väntar på att få ta trean öpp te Majena å drecka ett glas ôl hos Ada å Beda.

Osbån
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-26, 15:10   #38
Hinken
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
Standard

Det har varit tyst om denna banan och bygget av M25 ett tag, är det nerlagt eller pågår arbetet i det tysta?

Snart är det vår!
Hinken besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 10:49   #39
jswmusic
Nybörjare
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Skutskär, , Sweden.
Inlägg: 35
Skicka ett meddelande via MSN till jswmusic
Standard

Jag håller faktiskt oxå på med spårvägen i göteborg... Är en Göteborgare från början men bor i gävle numer men spårvägen finns ändå kvar i mitt hjärta! Jag har i stort sett gjort klart de östra delarna i göteborg men jag har mycket kvar... Lite tips (om du inte redan känner till dem) är att ladda hem modula Cit2004. Faktiskt ett riktigt bra tillägsprogramm yill trainz som är gjort just för att man ska kunna ha spårvagnsnät! Spelet innehåller 2 spårvagnar som är helt okej men framförallt så innehåller spelet en massa byggnader som inte tar så stor kapacitet i laddning. Det följer även med några rules som är användbara och som förenklar när man väl ska lägga linjer. Istället för att behöva fylla i varje station för sig ch vad tåget ska göra där så räcker det med att klicka på vilka stationer sträckan ska ha så kör den dom automatiskt... Riktigt bra program alltså!

Om jag dessutom får passa på att ställa några frågor så skulle jag vilja veta om det är nån som har gjort nån ommålning på någon gbgspårvagn! om det är så kanske man skulle kunna få ladda hem den!
om det är nån som är intresserad av att byta landskap på spårvagnsnätet så är jag idel öra men då måste ni oxå tala om hur man gör för att skicka de filer som behövs (är inte så haj på det där )... Mvh Johan wikström
jswmusic besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 10:51   #40
jswmusic
Nybörjare
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Skutskär, , Sweden.
Inlägg: 35
Skicka ett meddelande via MSN till jswmusic
Standard

[quote]quote:Tidigare skrev rojo75

Citat:
Tidigare skrev Mark


Jag gjorde en "repaint" (fast jag vet inte hur man gör dessa egentligen, jag bara ändrade i .bmp-filerna) till Göteborgs Spårvägars nya färger:



För att lättare lämna mer fortlöpande information om mitt bygge har jag lagt upp en sida för det hela på nätet, där jag också lägger upp skärmdumpar:

http://five.nocrew.org/trainz/

/rojo
Hur gjorde du när du gjorde ommålningen, blev ju grymt snygg... Kanske kan förklara så jag själv kan prova!
jswmusic besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-16, 12:47   #41
rojo75
Member
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 43
Standard

Dessvärre har det inte byggts så mycket på Göteborgs-rutten den senaste tiden. Det är ett stort projekt för en person (det visste jag redan från början) så det blev till slut lite oinspirerande att fortsätta ensam. Lägg dessutom till att jag är en vanlig lat människa som inte har någon dunder-disciplin, så har ni resultatet.

Intresset övergick i början till ett återhämtat fotointresse, där jag försökte dokumentera hållplatser och miljöer med byggandet i åtanke. Men det gäller att prioritera. För tillfället har jag prioriterat mitt arbete och film- och musikstudier framför att bygga i datorn (eller fotografera för den delen, men det kommer nog tillbaka).

Detta är inte på något sätt tänkt som ett försvar, eftersom jag inte åtagit mig något. Möjligtvis kan det vara lite "taskigt" att lägga ut bilder och starta trådar för att sedan inte slutföra projektet. Men det finns ju även en egoistisk anledning att göra det, ofta vill man bli "peppad" att fortsätta eller få konstruktiv kritik. Jag tittar då och då in på MSTS-delen av forumet och tittar på Tottes fortskridande i Norge, det är en fantastiskt disciplinerad människa som jag beundrar mycket. Givetvis finns det fler, jag bara nämnde honom som exempel.

Om någon vill ha källfilerna till mitt ruttbygge eftersom intresse finns att återuppta och fortsätta bygga, delar jag gärna med mig av dessa. Jag kan nås på e-post rojo (snabel-a) nocrew (punkt) org.

/Rolf
rojo75 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-14, 16:14   #42
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

hej
Har du planer på att fortsätta?
Det vore väldigt kul att få en sån rutt
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-16, 00:16   #43
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Försökte bygga en spårvägsrutt som liknar Göteborg, men det gick illa, hoppas ditt blir bättre om du fortsätter att bygga, tyvärr ser jag inga bilder, antar från serverbytet, lägg gärna upp nya
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-02, 20:58   #44
knasen
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 92
Smile

Passar på att visa upp en bild från Götet, är ifrån Rojo75 bana som jag bygger på, obs mycket kvar att göra
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gotet.JPG (109.5 KB, 87 visningar)
knasen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-03, 10:32   #45
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Hej ser bra ut!
Var är motorvägen nedladdad?
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Byggnader runt Göteborg C Hengelo 3D-design - Trainz 27 2005-09-03 15:52
Spårvägen i Göteborg: signalering rojo75 Landskapsdesign - Trainz 2 2004-02-23 15:16
Göteborg! Angelsmind Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 1 2004-02-09 01:56
Göteborg och stockholm Orbiter fan Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 25 2003-10-18 18:50
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? Trigger Off-topic 5 2003-06-09 19:08



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009