Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-30, 17:45   #1
By Pell
Senior Member
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 253
Standard SP2 nu släppt, finns hos Auran och NordicSoftSales

Så har då äntligen SP2 för TRS2004 släppts. Följ länken nedan och hitta er version ni ska ha.

http://www.auran.com/TRS2004/sp2.htm

Här nedan finner ni läsvärd information om SP2.

http://www.auran.com/games/gamefiles/trainz/trzex1.html
http://www.auran.com/TRS2004/SP2-release-notes.htm

Nos nihil efficere non possumus
By Pell besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-04-30, 18:30   #2
Slimey
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Malmö, , Sweden.
Inlägg: 24
Standard

Är det någon skillnad mot "SP2RC3" som man laddade ner för ett tag sen?


---
En dåre och hans pengar går snabbt skilda vägar.
Slimey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-30, 18:35   #3
emges
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
Standard

Äntligen

Tänk som vanligt på att hämta rätt version!

Efter nyinstallation:
* 668 för den Internationella, dvs beställd direkt från Auran.
* 753 för den Nordiska (Nordicsoft).
* 686 för den Brittiska, såld bla hos Webhallen.

Efter SP1:
* 2035 för den Internationella, dvs beställd direkt från Auran.
* 2042 för den Nordiska (Nordicsoft).
* 2036 för den Brittiska, såld bla hos Webhallen.

Om man använt betan av SP2 så måste man installera om TRS2004.

Dessa förändringar är gjorda sen betan, troligen mer enligt Tony Hilliam på Auran:

fixed reverse bogey animations
fixed full throttle particle emissions at idle
fixed message sent to wrong train at junction
added look forward along track for other trains prior to AI taking junction permit
ai now completely stops before looking at reverse path (caused junction problems)
fixed brakes not working under certain conditions in coupling maneuvres
fixed crash when deleting orders as train entered portal
improved pathfinding over longer routes
water height adjust faster on larger maps
can no longer click on train in minimap when emerging from portal
time rate preserved across save/load in Driver
portal no longer derails "short wagon" consists
portal handles faster train swallowing
decouple handbrake applies to whole consist
fixed runaround crash on entering portal
unused checkbox artwork removed from portal
surveyor zoom in/out works with page up/down in fixed keyboard mode
invisible track on turntables now updates correctly
trainzhelper pack downloads now work properly
content foundry templates folder added
minor typos in assets fixed
renamed driver names now preserved across save/load
return via alternate portal now works correctly
fixed text display for Razorback scenarios


/Mats
emges besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-30, 18:37   #4
By Pell
Senior Member
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 253
Standard

Ja. Det är en stor skillnad. SP2RC3 var en beta. Alltså inte den riktiga SP2. Om du har den installerad så måste du helt avinstallera TRS2004, rubb och stubb och börja med att installera TRS2004 och få det att fungera innan du ger dig på att installera SP2. Kom bara ihåg att ta en kopia på det du redan laddat ner och installerat, på så vis slipper du att installera alla CDP filer igen.

Nos nihil efficere non possumus
By Pell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-30, 18:40   #5
Slimey
Junior Member
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Malmö, , Sweden.
Inlägg: 24
Standard

Ja, man blev ju varnad innan betan, så jag var förutseende och backade upp allt nedladdat.

Tja då är det bara att installera om. En baggis för en van windowsanvändare

---
En dåre och hans pengar går snabbt skilda vägar.
Slimey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-01, 12:18   #6
tagmupp
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 8
Standard

Måste jag installera sp1 först eller går det att installera sp2 medengång och vilken fil väljer man då?
tagmupp besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-01, 12:44   #7
By Pell
Senior Member
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 253
Standard

Det går att installera SP2 direkt om du har rätt version. När du startat TRS (och du har huvudbilden framme) ska du titta i nedre högra hörnet av bilden, där står Trainz Version 2.0 Build xxx.

Det är builden som är viktig. när du vet den följer du linken i min första post och där letar du reda på rätt fil som du ska ha.

Nos nihil efficere non possumus
By Pell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-02, 21:15   #8
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Hej!

Jag har laddat ner SP2, och rätt version. Jag har den Nordiska versionen men inte SP1, så därför laddade jag ner 753 för den Nordiska versionen. Men när jag kört installationsprogrammet och det står 100 % på Overall så fortsätter datorn att jobba, men det står inte att den packar upp någon fil. Jag avslutar då installationen, efter en del krångel, och klickar på TRS2004 ikonen. Då hittar inte Windows .exe filen som ska starta spelet. Jag går då in och öppnar Auran\TRS2004 mappoen och upptäcker att installationen för SP2 tagit bort ett antal filer från mappen, däribland TRS2004.exe. Är det någon som vet varför det blir så här? Jag vill ju så gärna köra med SP2...
Tack på förhand!

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-02, 21:21   #9
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

hur länge väntade du när den bara stog och arbetade?
det kan ta ett bra tag innan den är klar även om den står på 100%, så låt den fortsätta. Den patchar väl klart och rensar upp i temp filerna den skapar.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-02, 21:33   #10
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Min installation tog tid, även när det stod 100% så vart väntan ett antal minuter innan allt var helt klart.
Får testa SP2 nästa vecka, nu väntar en veckas gröntjänst i försvarets vackra uniform



Roger
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-02, 21:39   #11
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Är man lite haj på att flytta mappar och så (och att man vet vilka mappar det rör sig om) så kan man flytta undan allt man laddat ner och sedan patcha (lägga på sp2) och sedan flytta tillbaka det nerladdade. Detta kan snabba upp patchningen.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-03, 20:54   #12
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Tack för alla svaren! Jag ska testa att installera om en gång, så får vi se hur det blir. Men jag undrar fortfarande varför patchen tog bort en del filer, bland annat då TRS2004.exe? Är det någo som har en aning om varför, eller ordnar det upp sig om man låter patchen köra klart?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-04, 18:38   #13
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Hej!

Det vill inte fungera nu heller, jag får då och då upp meddelande där det står "Old file not exist" eller "Old file not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not much.". Jag klickar då på OK och installationen fortsätter. När denna är klar och jag väntat länge nog öppnar jag fönstret Avsluta aktivitet, där det står "TRS2004 Service Pack 2 2145 [svarar inte]". Sedan när jag ska starta spelet får jag meddelandet "Det gick inte att hitta DLL-filen INPUTSYSTEM.DLL.", och spelet startar inte. Det verkar ju som att uppdateringen tar bort filer från spelet, och jag vet inte hur jag ska få det att fungera. Är det någon som skulle kunna förklara varför det blir så här? Förresten, jag laddade ner filen TRS2004_US_753-2145.exe. För det är väl den filen jag ska hämta hem om jag har den nordiska versionen men inte Service Pack 1?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-05, 08:32   #14
Kiefer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
Standard

Joel

Jag råkade mer eller mindre ut för detsamma som du beskriver härovan, jag hade dock sp1 installerat.
Jag fann ingen förklaring till vad som gick galet.
Det enklaste och förmodligen bästa i det läget är att backa upp allt du har laddat ner, och allt du själv har skapat, avinstallera sedan hela TRS2004 för att åter installera det, kör sp2 och förhoppningsvis har du ett nytt fräscht TRS2004 plus alla små trevligheter som ingår i sp2.
Se till att under installationen ha minst 1,5Gb ledigt på hårdisken utöver det utrymme som TRS kommer att ta (1-2Gb).
Se även till att inte köra servicepacket från en CD utan kör det direkt från hårdisken.
Det kan som ovan nämnts hända att datorn stannar upp ganska långa stunder emellanåt.

Lycka till Om du inte redan fått fart på ditt TRS.


/Harry


Kiefer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-06, 20:41   #15
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Tack för tipsen Harry! Nu får jag inga felmeddelanden under installationen längre. Men fortfarande så står det "TRS2004 Service Pack 2 2145 [svarar inte]" när jag öppnar fönstret Avsluta aktivitet efter en stunds väntan under 100% läget. Och sedan när jag ska starta spelet sår får jag då det vanliga felmeddelandet som lyder "Det gick inte att hitta DLL-filen INPUTSYSTEM.DLL.". Men jag tycker ju att det verkar som att SP2 tar bort filer från TRS2004 mappen. För jag saknar en del filer där. Är det någon som skulle kunna ta sig tid och hjälpa mig lite, mer...[:I]

/ Joel

Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Auran presenterar glada nyheter! Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 12 2004-01-16 15:28
Lite kortfattad info om vad Henk från Auran sa Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-08-13 11:29
Vilka saker finns i Trainz men inte i MSTS? Olaf Lindström Trainz - Allmänt om Trainz 4 2003-02-09 17:22
Krokodoilen finns nu att ladda från Auran. By Pell Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-01-11 22:18
UTC Patch släppt + Bonus [krokodil] Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 10 2002-12-21 12:06



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009