Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-20, 18:34   #1
Bowmore
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: kinna, , Sweden.
Inlägg: 15
Standard Hur funkar "Dual Channel"

Hej!

Någon som vet exakt hur det funkar med Dual channel på moderkortet?
Pson, du verkade ju ha lite koll på detta för ett tag sedan. Är det så att minneskorten måste vara testade ihop eller räcker det med att det är samma märke, Mb och hastighet?

Jag köpte en st 512Mb i för några månader sedan eftersom jag inte hade så väl ställt för tillfället. Funderar nu på att köpa till ytterligare ett.

Mvh Bowmore [^]
Bowmore besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-21, 02:06   #2
Decibel
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 292
Skicka ett meddelande via ICQ till Decibel
Standard

Troligen den mer använda tekniska benämningen Dual DDR du menar var ?

DualDDR ökar prestanda och minneshantering avsevärt, jag kör 2st 512mb ddrminnen i dual, moderkorten måste vara förberedda för detta, ofta med glansigt omslag på kartongen som skvallrar om dual-ddr.
Moderkort som stöder Dual-DDR har också 4 minnesslots, och mer vanligt är att 2st är en färg, och dom 2 andra är en annan.
Det vanliga sättet att köra dual-ddr är att sätta en minnesmodul på "bank1" och den andra modulen på "bank3".
Exakt hur det är, om det ens går just på ditt moderkort kan du snabbt få reda på genom moderkortstillverkarens hemsida.

Minnesmodulerna bör vara lika, ofta finns det 2-pack att köpa, sälj hellre det du har och köp ett som är speciellt avsett för att köra i dual-ddr
Decibel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-21, 17:43   #3
Bowmore
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: kinna, , Sweden.
Inlägg: 15
Standard

Hej,

Jo visst menade jag Dual-DDR...

Kör med ett MSI K7N2 DELTA-L DDR nForce2SP och det ska stödja Dual-DDR. Uppenbarligen även Dual-DDR-kort med tre slotar.



Tack för kommentaren.

/Bowmore
Bowmore besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SJKs Hemsida funkar inte? Dson Off-topic 2 2003-10-10 18:02
Funkar mina Rc målningar hos er? Trigger MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-07-19 23:28
Funkar inte att ladda ner från vissa sidor? sjonas Off-topic 11 2003-06-20 23:21
Funkar nerladde tåg/uppdateringen på... patrik88 3D-design - Trainz 2 2003-03-16 14:11
hur funkar det med virtuella tågbolag? zerax Virtuella Tågbolag 1 2003-02-05 08:21



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009