![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag har hämtat ett lite gulare strålkastarljus från Robbans Rc. För den som är lite händig är det bara att kopiera in färgkoderna på rätt ställe i ENG-filen.
/ Dalle |
![]() |
![]() |
#62 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Det är ju häftigt ljud enligt mig! ![]() Gillar det så jag kopierade det till Y1 som ju är bland det starkaste jag förknippar Y1 ![]() ![]() PS. Farsan har kört MG loket Karlfors-Kvarndalen-Karlfors utan att tröttna eller pausa![:0] Du är inte dålig som får en vuxen person som inte kör msts så mycket att köra så! ![]() Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Heehehehe. Morsan är mycket stressad med jobb och så, och har en väldigt nervös natur, hoppar till bara telefonen ringer.
Coolt att farsgubben gillade det. Kanske min farsa också skulle prova. ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Moderator
|
![]()
Jaja, då fattar jag!
![]() Morsan gillar inte att jag spelar mellan kl 5.00-8.30 vissa dagar då hon jobbar natt Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Håller med om tick tick ljuden, fast jag har minne ifrån Rc1 till Rc4 och EL16. ![]() Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() |
||
![]() |
![]() |
#66 |
Moderator
|
![]()
Jo.
När man var liten så tänkte man la inte så mycket på själva tåget men ljudet har verkligen satt sig i minnet![ ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#67 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Lök på Laxen är inte gott, ungefär som salt i såren ![]() Grädde på Moset däremot anses vara gott ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Christian.Dalins´ superba ommålning av Mg
finns nu för nedladdning. [u]Detta är en addon och kräver att orginalloket Mg måste finnas med</u> ![]() http://wb024833.bahnhofbredband.se/mg619.htm Förutom den förträffliga ommålningen har jag ändrat på följande * Typ av strömavtagare bytt till MK2 * Bägge strömavtagarna är uppfällda * Sparks från strömavtagare är tillagda * Topplanternan har gjorts större * Vimplarna för att visa A ände på loket är ersatta med bokstav målad på vägg TUTA och Kör ![]() ![]() ![]() ![]() Påskris = När bärkassarna tar slut på Konsum |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vaffö måste båda strömavtagarna vara uppe?
Målningen är superb och ljudet är bra, men hur blir man av med färdskrivarljudet? //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#70 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Ljuden i originalloken är ganska höga jämfört med Mg´n. Det gör att du hör ruttens bakgrundsljud mycket tydligare när du kör med Mg´n. Jag tror att det ljud du "retar" dig på är ljud från rälerna som MSTS försöker efterlikna. Det ligger sammanlagt 398 ljudfiler i den mappen hos mig, så att seriöst försöka hitta vilken av dom som "klickar" kan ta lite tid. Det kan ju även vara flera... Men, prova att flytta alla .wav-filer till en annan mapp och prova och se om klickandet försvinner. Det som du kommer att märka av är att nästan allt bakgrundsljud försvinner från rutten. Så det kanske inte är någon slutlig lösning. Men om tickandet försvann så vet du iaf var det kommer ifrån samt var ljudfilen ligger. Sen är det bara att hitta den bland alla... Om du vill ha tillbaks bakgrundljuden så är det bara att flytta tillbaks alla .wav-filer till C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\SOUND Jag har själv provat det här och MSTS fungerar utan dom ljuden. ![]() Till sist: Jag tycker ljudet i Mg´n är fenomenalt, det är lite softare, inte så skräningt. Jag har länge retat mig på originalljuden i loken. I ProTrain3 finns även lok som låter bra. Dom låter iofs lägre, så att köra dom på andra rutter än dom som har anpassat bakgrundsljuden låter lite konstigt ibland, speciellt när man kör under broar... [B)] ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Nejnej, det är det ljud som kommer ifrån hytten, alltså färdskrivarn till hastighetsmätarn, och heter MSTS_V63_teloc! Det är det ljudet jag vill ha bort!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#72 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Du kan ju även, om du har KMJ 3, byta ut den mot tystnad_5.wav som finns i mappen C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES\KMJ-route-v3\Sound\Tystnad Glöm inte att byt namn till MSTS_V63_teloc.wav ![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öppna Filen CAB.SMS i Mg/sound mappen leta reda på Streamen som börjar med Skip ( V/7. Teloc ketyeges ) Ändra enligt följande __________________________________________________ __________________________________________________ ________________________ För att Muta Färdkrivaren Skip ( V/7. Teloc ketyeges ) Stream ( Priority ( 6 ) Triggers ( 2 skip ( Variable_Trigger ( Speed_inc_past 1.0 Startlooprelease ( 1 File ( "MSTS_V63_teloc.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) ) ) skip( Variable_Trigger ( Speed_dec_past 1.0 ReleaseLoopRelease () ) ) ) ) __________________________________________________ __________________________________________________ ________________________ För att minska volymen på Färdskrivaren Skip ( V/7. Teloc ketyeges ) Stream ( Priority ( 6 ) Triggers ( 2 Variable_Trigger ( Speed_inc_past 1.0 Startlooprelease ( 1 File ( "MSTS_V63_teloc.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) ) Variable_Trigger ( Speed_dec_past 1.0 ReleaseLoopRelease () ) ) VolumeCurve( Variable2Controlled CurvePoints ( 2 0.3 0.3 100.0 1.0 ) Granularity ( 0.05 ) ) ) __________________________________________________ __________________________________________________ ____________________ Lycka till (Glöm ej att backa upp CAB.SMS filen först !) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Snorkel = Influensagull ? |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() // Ferengi http://www.onodigtvetande.se http://www.arleborg.com |
||
![]() |
![]() |
#75 | |||
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
När det finns Sambal Oelek ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Litt TC | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-10 21:12 |
Behöver bilder och ritningar, Litt TC, Litt TB | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2003-01-03 23:33 |
ånglok litt E2,nästan | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-08-19 17:31 |