![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#35 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Tack för alla tips!
Har via mailen fått foton och ritningar (ur ASJ:s produktkatalog från 1950 tror jag) för att ge en vettig bild av förarhytten och första klass passagerarutrymme. Finessen med det här tåget var ju blicken framåt över föraren som förstaklasspassagerarna kunde njuta av i sina blå fåtöljer.Nu vet jag att väggarna hade teakpanel och golvet var linoleummatta. Jag ska även göra en GDG-expressupplaga, X i röd/ brun lackering. Detta kräver nya karosser eftersom dörrarna på detta tåg låg insänkta i sidorna och dessutom hade en fjärderestaurangvagnsdel. Tåget fungerar utmärkt men jag vill inte släppa det utan förarhytt och passagerarvy. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Xoa5 blir X5 | dalchr01 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-12-20 12:28 |