Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-03, 01:33   #16
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik

Nar det galler kritik sa ar det fullt tillatet. Det vi begar ar att det ska vara konstruktiv kritik.

Att saga "trainz suger" eller "msts ar piss" och inget mer sager ju inte mycket. Om man daremot talar om varfor och hur man kommit fram till sin asikt och pa ett "moget" satt forklarar sin asikt.

Mazz har i sin berattelse skrivit om varfor han borjade med LLJ och dar krisitsrar han Trainz och pekar ut orsaker varfor han valde att msts som sin "primara" simulator-bas.

Tycke och smak - alla har vi olika. Viktiga ar att vi respekterar varandras asikter.

Varken Trainz eller MSTS ar pa sin topp nu - inte om man ser till vad jag har for mal/drommar om hur en simulator ska vara. Dock har bada spelen mycket av det jag onskar men allt kan bli battre, vilket VI alla har pa forumet ska gladjas av da det ar VI som njuter av att kora tag

Det viktiga ar inte hur (med vilken simulator) vi har kul utan ATT vi har kul, inte sant!

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Nämen Fredrik har dina å ä och ö rymt?



Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 06:09   #17
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:
Nämen Fredrik har dina å ä och ö rymt?
Mvh:Trigger
Jag tror han har fått en släng av tangentbordsdyslexi!


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 12:29   #18
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

I stället för att klaga på att det inte finns några svenska rutter, gör en själv! Behöver ju inte vara basserad på en verklig rutt.

/Lars

Citat:
quote:Tidigare skrev Janne

Det är lite synd att det inte finns svenska rutter ännu till Trainz, men det kommer nog. Jag vet att det filas både här och där så vi får se när det dyker upp något.
LLJ besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 13:49   #19
Barman
Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 63
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Du pratar, det är inget fel med grafiken i Train Simulator. Du kanske ska införskaffa dig ett bättre grafikkort så du kan använda dig av Anistropic filtrering samt Anti Aliasing.

Om du kallar detta fult, då är det nog bäst jag håller mina tankar för mig själv.
Just nu finns det inte så mycket bättre än ett GF4600 med 128mb. Jo iofs, snart kommer ju det nya GF kortet.

Det ser väl ok ut men du glömde posta FPS värdena . (helst i tätort)

BM
Barman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 14:21   #20
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej Barman!

Vilka Geforce kort menar du? FX? Det finns ju redan. Kolla här: http://www.komplett.se/k/kl.asp?AvdI...ID=1&t=278&l=2

Måste det vara Geforce? Annars verkar dom nya Radeon korten vara bra!?

Jag har Geforce TI4200 och hade innan det också Geforce, men nästa vet jag inte vad det blir....

Själv skulle jag gärna vilja prova ett 3DLabs Wildcat IV 7210 128+256MB DDR kort. Men min ekonomi tillåter inte det. Sen tror jag att resten av datorn behöver en kraftig uppdatering, samtidigt!?



http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 15:02   #21
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Innan du slänger ur dig något sånt som att ett två år gammalt grafikkort är det bästa som finns. Kan du ta reda på fakta innan.


Du tycker det ser okej ut? Ja, grafiken är ju inte helt kass då verkar det som. Jag säger då bara det att Trainz aldrig kommer bli snyggare. Inse. Dom måste byta grafikkmotor och inte köra med den här uppjästa grafiken.





Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 15:45   #22
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Jag säger då bara det att Trainz aldrig kommer bli snyggare. Inse.


Med vänliga hälsningar Pson

Och vad vet du om de da mr expert ???

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 15:45   #23
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Pson, nu har vi bett om att inte använde väredladdade benämningar i forumet och då måste du kasta ur dig det direkt. Nu börjar jag bli en aning trött på det här. Kan vi lägga av här och NU?


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 16:02   #24
Barman
Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 63
Standard

Händer det inget i MSTS forumet? Tänkte bara på all uppmärksamhet som riktas hit plötsligt .

Jo det var en uppdatering till FX jag tänkte på. Det kommer en ny till julen med ökad prestanda.


BM
Barman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 16:44   #25
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Janne

Pson, nu har vi bett om att inte använde väredladdade benämningar i forumet och då måste du kasta ur dig det direkt. Nu börjar jag bli en aning trött på det här. Kan vi lägga av här och NU?


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Varför tillåts det att skriva att grafiken i MSTS ser hemsk ut då? Svara på det. Sedan kan du ta bort hela rackarns tråden.

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 16:49   #26
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag undrar också, varför det går bra att prata skit om MSTS, men inte Trainz. Det ska väl vara lika för alla eller?

Sen undrar jag om dom som gillar MSTS inte får skriv i Trainz forumet och varför inte det? Om det är så, hur blir det då med dom som gillar båda?????? Dom har ju ingenstans att skriva.

Kom inte och säg att Pson eller jag dragit igång detta "bråk", för det har vi inte!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 16:58   #27
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Ja nu har jag bett snällt flera gånger och det tycks inte hjälpa alls. Nu låser jag tråden då den för länge sedan spårat ur.

Och nej, jag har överhuvudtaget inte påstått något i denna tråd. Tvärtom har jag förgäves vädjat till er att lägga ner.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
BHJ v1.1 "Inga torvransporter och missing assets" lan Trainz - Allmänt om Trainz 7 2004-02-23 18:40
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? Pierre Off-topic 8 2003-03-04 22:18
Hjälp önskas... RapidHO Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-11-13 10:07
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20
Pang-nyheter om Trainz Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 8 2001-10-13 19:23



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009