![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
I fallet USA Dieslar slår man "bara" av manöverspänning men låter motorn vara igång. Anledningen är att äldre lok tog skada av att motorn omvälande var varm och kall. Under vintern var man tvungen att tömma kylaren om man stängde av motorn då kylarna och motorpackningar inte tålde glykol eller liknande "antifreeze" medel.
På ett ellok är det bl a fläktar, kompressor och strömavtagare att tänka på innan du lämnar loket. Kenny ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Möjlighet att stänga av inbyggda lok och vagnar | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 16 | 2003-08-07 22:47 |