Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-27, 11:02   #1
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

I fallet USA Dieslar slår man "bara" av manöverspänning men låter motorn vara igång. Anledningen är att äldre lok tog skada av att motorn omvälande var varm och kall. Under vintern var man tvungen att tömma kylaren om man stängde av motorn då kylarna och motorpackningar inte tålde glykol eller liknande "antifreeze" medel.
På ett ellok är det bl a fläktar, kompressor och strömavtagare att tänka på innan du lämnar loket.

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Möjlighet att stänga av inbyggda lok och vagnar Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 16 2003-08-07 22:47



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009