![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Hej Totte!
Så här fungerar signalerna:
När en huvudsignal visar "kör 40" eller "kör 40 - kort väg" (två eller tre gröna) så visar föregående signal "vänta kör 40". I verkligheten görs det skillnad på huvudsignal och huvudljussignal. Huvudsignaler inkluderar huvuddvärgsignaler, medan huvudljussignaler är de vanliga "stora" signalerna. I verkligheten gäller ett försignalbesked kommande huvudljussignal. En försignal kan alltså visa "vänta stopp" om nästa huvudljussignal står i stopp, även om det finns en eller flera huvuddvärgsignaler med körbesked före huvudljussignalen. Detta har vi (hittills?) inte lyckats simulera i TS så för oss fungerar huvudljussignaler och huvuddvärgsignaler likadant, dvs om det finns dvärgar med körbesked mellan huvudljussignaler så kommer försignalen visa "vänta kör" även om nästa huvudsljussignal visar stopp. Rörigt? ![]() ![]() Observera att de senaste signalerna finns i Jönköpingsbanan från 2020 samt i min uppdaterade Kiruna-Narvik: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....5&postcount=25 http://www.e-buzz.se/forum/showpost....3&postcount=13 |
![]() |
![]() |