![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Vidare från Treholmstad bort och viker av till Västra Stambanan.
Den har lite vilt på spåren.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Sista biten från Svartsten till bryggeriet i Lissma.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Samtidigt med byggandet och färdigställandet av Bensland så pågår arbetet med att uppdatera landets ROUTE BOOK, eller Linjebok som vi kanske säger på svenska.
Det är en presentation av landet och dess järnvägssystem, och luftleder med för den som vill använda flygplan istället för tåg. Då jag inte är fullständigt tågtokig så är järnvägssystemet lite annorlunda, jämfört med vad som är vanligt på riktigt. Hur det fungerar är det tänkt att "handboken" ska berätta om. Jag visar här framsidan på manualen som kommer att följa med rutt och session när den dagen kommer då jag känner att den är klar för uppladdning. Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu är jag nära till att släppa Bensland i Download. Men innan dess vill jag visa er en "manual" om hur Bensland är byggd. Jag funderar på en enkel beskrivning eller en utförlig beskrivning. Den mer detaljerade beskrivningen med spårplaner och kartor är baserad på den tidigare utgåvan. Det är mycket jobb nedlagt på den och jag tänker lägga till många nya stationerna och det är rätt arbetsamt. Den mer enkla beskrivningen är alla spårplaner och kartor borta. Stationerna presenteras bara med en bild och en faktaruta samt lite text. Min fråga är : Vill ni ha en utförlig "handbok" eller bara en enklare beskrivning? Bifogar två exempel: Den med OLD version där spårplaner är med och den lite enklare varianten. Passar på att slänga in en sida som visar hur "mitt" signalsystem är uppbyggt i Bensland. Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2017
|
![]()
Jag ser verkligen fram emot att få köra i ditt otroligt vackra och detaljerade Bensland, där du verkligen har en natur och verklighet och samhällen i ett helt landområde!!
![]() ![]() ![]() Jag nöjer mig för min del med den enklare beskrivningen av Bensland, men en karta vore bra att ha med. //Otto |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Till att börja med: Jag tror jag jobbar vidare med en fullständig bok om Bensland. Det är redan väldigt mycket jobb lagt och den blir väldigt fyllig men jag rekommenderar er varmt att titta i den - när den är klar.
Tills dess kan jag här visa en LÄNK till karta över Bensland. Det är en PDF-fil som är läsbar vid uppförstoring. Kartan är också väldigt stor - om ni vill skriva ut den så dela upp den i fyra delar, eller mer. Det går inte att läsa kartan på ett litet A4! En enklare version med linjesystemet i stora drag finns här. Och slutligen en Flyglinjekarta här. Det har blivit stora förändringar från det smala Bensland som gick runt en gång i tiden. Då det kommit till flera linjer har några stationer byggts om. Två exempel visas här: Hälsningar
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Här är ett utdrag av Bensland Route Book med kapitelsidorna. "Boken" är fortfarande under arbete och skall när den är klar publiceras i sin helhet samtidigt med Rutten.
Hälsningar