|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#2641 |
|
Medlem
Join Date: May 2006
Location: Ans (Belgium)
Posts: 18
|
Hello,
Snow comes early in Sweden ![]() ... in Belgium we should have 30° for this Monday ![]() Have a nice day Nathalie |
|
|
|
|
|
#2642 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Hej på Er!
Hoppas att Ni har hälsan och sluppit viruset. Här kommer sedvanligt en jul- och nyårshälsning från oss alla i teamet. . Men var har jag tagit bilden? . Hälsningar från teamet, Bönan, Wase, Mikban och Micke123. ![]() . |
|
|
|
|
|
#2643 |
|
Medlem
|
God jul tillbaka: Getingmidjan ser det ut som iallafall
|
|
|
|
|
|
#2644 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
|
God jul och gott nytt År
|
|
|
|
|
|
#2645 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
God Jul! Karlstad?
|
|
|
|
|
|
#2646 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
God fortsättning på Er!
Bilden är tagen vid Falun station... . Imorgon är det ju nyårsafton, får väl se om det kommer en ny bild då!!! . Var rädd om Er!! Teamet |
|
|
|
|
|
#2647 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Tack detsamma!
Du la 7 spår till simulator, med enligt Google Maps är 8 spår.
|
|
|
|
|
|
#2648 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Gott Nytt År!!.
Hoppas att 2021 blir ett år utan virus, i alla fall till hösten.... ![]() Så har vi då frågan igen, vart är bilden tagen? Jag tror, att det är Tottes favoritstation uppe i "toppen av fjella på vidda"... Teamet: Bönan - Wase - Mikban - Micke123 . |
|
|
|
|
|
#2649 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
|
Gott Nytt År till er och hoppas på fler aptitretare framöver.
Med vänlig hälsning Anders |
|
|
|
|
|
#2650 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hehe!
God fortsättning! Ja, jag känner till direkt att det är Finse station. 1222m.ö.h.
|
|
|
|
|
|
#2651 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
|
Hej på Er!
Rätt svar Totte. Nyårsbilden var tagen i Finse... "På toppen av fjella..." Flitens lampa lyser över ruttbyggnation... Här kommer några vinterbilder i snöstorm från Ustaoset till Geilo... Ha det gott på nya året och glöm inte, Håll avstånd och tvätta händerna!!! Tack Janne för att vi får använda Din rutt, VBSR!!! Teamet |
|
|
|
|
|
#2652 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
|
Hej.
Tack för de mysiga snöbilderna. Det uppskattas och god fortsättning på er alla i teamet. |
|
|
|
|
|
#2653 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Hej på er alla!
![]() Klokkan 00:51 knöt vi ihop Göteborg och Malmö när vi la sista spårbiten på Västkustbanan. Så vart ska resan gå ifrån Göteborg? Oslo? Stavanger? Bergen? Trondheim? Helsingborg? Kongsvinger? (Framtiden) Arvika? (Framtiden) Karlstad? (Framtiden) Kristinehamn? (Framtiden) Malmö? Trelleborg? Kastrup? Köpenhamn? Puttgarden? Oldenburg? Eller Stockholm kanske? Skövde? Hallsberg? Katrineholm? Norrköping? Linköping? Västervik? Borås? (Framtiden) Växjö? (Framtiden) Kalmar? (Framtiden) Uppsala? Sala? Avesta Krylbo? Borlänge? Mora? Falun? Gävle? Ockelbo? Bollnäs? Ljusdal? Ånge? Östersund? (Framtiden) Storlien? (Framtiden) Bodø? (Framtiden) Långsele? Mellansel? Vännäs? Umeå? (Framtiden) Hällnäs? Lycksele? (Framtiden) Bastuträsk? Älvsbyn? Boden? Luleå? Mojärv? (Framtiden) Happaranda? (Framtiden) Tornio? (Framtiden) Murjek? Polcirkeln? Natavaara? Aitek? Gällivare? Vitåfors? Sjisjka? Svappavaara? Kiruna? Abisko? Riksgränsen? Narvik? Fagernäs? Ett litet utplock, nu börjar listan bli lång.. *OBS* rutten är WIP och listan med städer kan ändras Nu blir det testkörning mellan Göteborg och Malmö Sov så gott, be safe, and as always, take good care of yourself! Teamet Last edited by mikban; 01-14-2021 at 09:48 AM. |
|
|
|
|
|
#2654 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
Hej på er alla
![]() Då var det dags för lite nytt från verkstan Vi har nu dragit spår till Östersund C och testkör, många kilometer blir det Samtidigt som vi fortsätter tillverka nya hus, byggnadar, plattformar, skyltar med mera Vi har också gröna fingrar och håller för tillfället på att bygga natur i Norge, på Siljansbanan och på Tjustbanan.. I lokverstan ruller det också på, där vi ruster upp flertalet vagnar med fototextur, fler bilder på det kommer inom snarlig framtid Med en liten stämningsbild från Cst önsker vi er en trevlig Onsdag! SJ InterCity mot Östersund står redo för avgång på Cst Spår 4 |
|
|
|
|
|
#2655 |
|
Medlem
Join Date: Mar 2007
Location: sundsvall
Posts: 526
|
Vilket otroligt jobb ni gör.
|
|
|
|