Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-13-2020, 08:55 PM   #2641
natlam
Medlem
 
Join Date: May 2006
Location: Ans (Belgium)
Posts: 18
Default

Hello,

Snow comes early in Sweden

... in Belgium we should have 30° for this Monday

Have a nice day
Nathalie
__________________
natlam besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-23-2020, 09:30 PM   #2642
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej på Er!
Hoppas att Ni har hälsan och sluppit viruset.
Här kommer sedvanligt en jul- och nyårshälsning från oss alla i teamet.
.
Men var har jag tagit bilden?
.
Hälsningar från teamet, Bönan, Wase, Mikban och Micke123.
.
Attached Images
 
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-24-2020, 05:46 AM   #2643
Jonmpa
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Vårberg
Posts: 1,011
Send a message via MSN to Jonmpa
Default

God jul tillbaka: Getingmidjan ser det ut som iallafall
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-24-2020, 02:39 PM   #2644
Traingoal
Hedersmedlem
 
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
Post

God jul och gott nytt År
Traingoal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-24-2020, 09:52 PM   #2645
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

God Jul! Karlstad?
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-30-2020, 06:32 PM   #2646
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

God fortsättning på Er!
Bilden är tagen vid Falun station...
.
Imorgon är det ju nyårsafton, får väl se om det kommer en ny bild då!!!
.
Var rädd om Er!!
Teamet
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-30-2020, 07:54 PM   #2647
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Tack detsamma!
Du la 7 spår till simulator, med enligt Google Maps är 8 spår.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-31-2020, 02:50 PM   #2648
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Gott Nytt År!!.
Hoppas att 2021 blir ett år utan virus, i alla fall till hösten....

Så har vi då frågan igen, vart är bilden tagen?
Jag tror, att det är Tottes favoritstation uppe i "toppen av fjella på vidda"...

Teamet: Bönan - Wase - Mikban - Micke123
.
Attached Images
 
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-31-2020, 08:55 PM   #2649
ante
Medlem
 
Join Date: Jul 2002
Location: Mörbylånga, Sweden.
Posts: 270
Thumbs up

Gott Nytt År till er och hoppas på fler aptitretare framöver.

Med vänlig hälsning
Anders
ante besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-01-2021, 07:36 PM   #2650
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hehe!
God fortsättning! Ja, jag känner till direkt att det är Finse station. 1222m.ö.h.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-05-2021, 09:58 PM   #2651
wase
Medlem
 
Join Date: Nov 2001
Location: Haninge och Västervik, Sweden.
Posts: 478
Default

Hej på Er!
Rätt svar Totte. Nyårsbilden var tagen i Finse... "På toppen av fjella..."

Flitens lampa lyser över ruttbyggnation...
Här kommer några vinterbilder i snöstorm från Ustaoset till Geilo...

Ha det gott på nya året och glöm inte, Håll avstånd och tvätta händerna!!!

Tack Janne för att vi får använda Din rutt, VBSR!!!

Teamet
Attached Images
   
wase besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-13-2021, 10:43 PM   #2652
Traingoal
Hedersmedlem
 
Join Date: Feb 2003
Location: ,Ängelholm , Sweden.
Posts: 540
Post

Hej.

Tack för de mysiga snöbilderna.

Det uppskattas och god fortsättning på er alla i teamet.
Traingoal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-14-2021, 01:29 AM   #2653
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default Västkustbanan

Hej på er alla!

Klokkan 00:51 knöt vi ihop Göteborg och Malmö när vi la sista spårbiten på Västkustbanan.

Så vart ska resan gå ifrån Göteborg?

Oslo?
Stavanger?
Bergen?
Trondheim?
Helsingborg?
Kongsvinger? (Framtiden)
Arvika? (Framtiden)
Karlstad? (Framtiden)
Kristinehamn? (Framtiden)
Malmö?
Trelleborg?
Kastrup?
Köpenhamn?
Puttgarden?
Oldenburg?
Eller Stockholm kanske?
Skövde?
Hallsberg?
Katrineholm?
Norrköping?
Linköping?
Västervik?
Borås? (Framtiden)
Växjö? (Framtiden)
Kalmar? (Framtiden)
Uppsala?
Sala?
Avesta Krylbo?
Borlänge?
Mora?
Falun?
Gävle?
Ockelbo?
Bollnäs?
Ljusdal?
Ånge?
Östersund? (Framtiden)
Storlien? (Framtiden)
Bodø? (Framtiden)
Långsele?
Mellansel?
Vännäs?
Umeå? (Framtiden)
Hällnäs?
Lycksele? (Framtiden)
Bastuträsk?
Älvsbyn?
Boden?
Luleå?
Mojärv? (Framtiden)
Happaranda? (Framtiden)
Tornio? (Framtiden)
Murjek?
Polcirkeln?
Natavaara?
Aitek?
Gällivare?
Vitåfors?
Sjisjka?
Svappavaara?
Kiruna?
Abisko?
Riksgränsen?
Narvik?
Fagernäs?

Ett litet utplock, nu börjar listan bli lång..

*OBS* rutten är WIP och listan med städer kan ändras


Nu blir det testkörning mellan Göteborg och Malmö

Sov så gott, be safe, and as always, take good care of yourself!

Teamet

Last edited by mikban; 01-14-2021 at 09:48 AM.
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-20-2021, 03:50 PM   #2654
mikban
Medlem
 
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
Default Mittbanan

Hej på er alla

Då var det dags för lite nytt från verkstan

Vi har nu dragit spår till Östersund C och testkör, många kilometer blir det

Samtidigt som vi fortsätter tillverka nya hus, byggnadar, plattformar, skyltar med mera

Vi har också gröna fingrar och håller för tillfället på att bygga natur i Norge, på Siljansbanan och på Tjustbanan..

I lokverstan ruller det också på, där vi ruster upp flertalet vagnar med fototextur, fler bilder på det kommer inom snarlig framtid

Med en liten stämningsbild från Cst önsker vi er en trevlig Onsdag!

SJ InterCity mot Östersund står redo för avgång på Cst Spår 4
Attached Images
 
mikban besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-20-2021, 08:14 PM   #2655
jorgen3
Medlem
 
Join Date: Mar 2007
Location: sundsvall
Posts: 526
Default

Vilket otroligt jobb ni gör.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009