![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
När det gäller mappningen av trägolvet och väggen: om rotationen överensstämmde mellan öarna men orienteringen av plankorna var fel så roterade jag materialet i mapping-noden 90 grader, om inte rotationen överensstämmde mellan väggen och golvet så roterade jag väggen och flyttade den till golvets ö (heter det så på svenska?) och passade in den med hjälp av det shadade fönstret, över golvets ö.
Skyltarna och tavlorna passade jag enbart in med hjälp av mapping-noden (varje skylt har sitt eget material). Justerade skala och position så att hela tavlan syntes i dess "Face" (vad skall man kalla Face på svenska?) Det lindningen på röret har jag enbart gjort med normal-mappen (eller med en bump-nod egentligen, som kombineras ihop med normal-mappen). Smuts och slitage har jag använt båda metoderna. Procedurella verktyg på t.e.x. smutsen på väggarna och texture-paint på den flagnade färgen på rören från injektorerna. |
![]() |
![]() |