|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#181 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
|
64-bitsversionen av TS ger jag inte mycket för tyvärr. För tillfället hänger sig programmet om jag försöker starta Jönköpingsbanan i 64 bit. Tidigare har sådana problem kommit och gått - det verkar som att vissa assets/objekt inte fungerar i 64 bit, och det verkar som att 64 bit är extra känslig med hur bl.a. signaler placeras. Jag har tidigare t.ex. råkat ut för att 64 bit kraschar när jag kör scenarion som funkar bra i 32 bit, medan andra scenarion har funkat i båda versionerna.
Det finns också en hel del rapporter i internationella forum om att editorn i 64-bitsversionen har (eller har haft - möjligen har detta fixats) problem som totalt kan korrumpera tracks.bin, dvs inte kul alls om man är ruttbyggare. 64 bit-programmet har också ovanan att hänga sig (vilket det gör mer frekvent än 32 bit) så att enda sättet att komma ur programmet är att logga ut från Windows, i alla fall hos mig. Jag är inte heller så säker på att "out of memory" i 32 bit nödvändigtvis betyder att programmet har använt upp sina 4 GB, eftersom felet verkar komma upp på oväntade ställen och inte bara t.ex. om man laddar en väldigt detaljrik rutt (som t.ex. när Totte ska måla terräng - en aktivitet som inte borde dra så mycket minne). |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hej!
När jag startar upp bygga Thn, borttagna scenario, med 64 bit fungerar. Så fort jag trycker Scenario för att placera tåg, så hänger det sig. Det är lurt med scenarion tror jag. Jag testade Jönköpingsbanan på samma sätt som Thn och det hänger sig också.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Last edited by Totte; 10-08-2020 at 11:09 AM. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hej Hgv!
Testade du bygg din rutt med 64 bit , tom scenario? |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
|
Jag har testat med tomt scenario. Det måste vara något i själva rutten/assets som 64 bit inte "tål". Svårt att felsöka då det bara hänger sig så att man måste logga ur Windows.
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Location: Jönköping
Posts: 267
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Location: Jönköping
Posts: 267
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Ok!
Jag har försökt felsöka med RW-Tools, men jag fattar inte riktigt bra p.g.a engelskan. Så jag undrar om det går verkligen felsöka vilken assets-del som är kanske korrupt. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Snart maxar Trollhattan hela 4Gb av minnet, så jag är rädd att rutten inte går längre att bygga.
Det gäller alltså RW 32 bit. RW 64 hänger sig vid uppstart av Trollhattan. Hur sjutton fixar man att få igång med RW64? Annars får jag väl kasta Trollhattan i sjön.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Last edited by Totte; 10-17-2020 at 03:17 PM. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Vad tror ni om det?
https://wikifixes.com/sv/errors/0x/0...RoCyq0QAvD_BwE |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Vore intressant att testa den senaste versionen och kolla hur det blir här.
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Hej.
Var någonstans i rutten var du och byggde sist när det blev fel som mest? |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Mot Bengtfors DVVJ-banan, i Dals Långed.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Last edited by Totte; 10-18-2020 at 06:52 PM. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2001
Posts: 814
|
Har provat lite.
Kan inte skapa ny aktivitet för då blir bilden svart och datorn låser sig och måste starta om Windows. Men kan kopiera en tidigare aktivitet som Totte har och plocka bort alla fordon och döpa om den så kan jag öppna den och skapa. Prova även att bygga i rutten och fungerar utan problem, men när man närmar sig Dals Långe ballar det ur och får felmeddelande "out of memory" som totte beskriv tidigare. Så något har blivit fel där. så hur man ska komma dit och radera är frågan. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hej!
Jag testade nu rutten Själland med RW64bit och det fungerar bra. Den är många gånger större än min rutt Trollhattan och den funkar inte med RW64bit. Hur kommer det sig att det blir så fattar jag inte. |
|
|
|